csütörtök, május 10, 2012

Fokhagymás-tejszínes csirkemell

Nem is gondoltam, hogy ez a husi ilyen finom lesz és ilyen jól fog sikerülni. Parázs újburgonya volt a körete, amire többen azt mondtátok, önmagában is finom, esetleg egy kis salátával. Azért remélem, ezzel a husival együtt is elnyeri a tetszéseteket! :)
Szoktam csirkemellet tepsiben sütni, de ez különösen jól sikerült. Mintha rántanánk a mellet, csak szaftosabb a hús, vastagabb, finomabb a bundája is, mint a hagyományos zsemlemorzsába panírozásnál. És nem utolsósorban nem olajban sül, a tepsiben, fokhagymás tejszínben párolódik készre. Továbbá: amíg a sütőben készül, addig mi nyugodtan foglalatoskodhatunk mással a konyhában vagy azon kívül. Ja, és hamar elkészül! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemell
  • liszt, zsemlemorzsa, tojás
  • kevés margarin
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 l főzőtejszín
  • 25-30 dkg trappista sajt
  • só, bors


  • A csirkemellet felszeleteltem, kissé klopfoltam, majd a szeleteket sóztam, borsoztam.
  • A lisztet és a zsemlemorzsát kb. fele-fele arányban összekevertem, majd a szeleteket először a lisztes morzsába, majd tojásba, végül ismét lisztes morzsába paníroztam.
  • Egy nagy tepsit kikentem margarinnal, majd belefektettem a panírozott hússzeleteket.
  • Leöntöttem a tejszínnel, és megszórtam a tisztított, zúzott fokhagymagerezdekkel.
  • Előmelegített, forró, kb. 200 fokos sütőbe tettem, fél órán át sütöttem, közben félidőben óvatosan - hogy a bundája rajta maradjon - megfordítottam a hússzeleteket.
  • A sajtot lereszeltem, megszórtam vele a hússzeleteket, majd a sütőbe visszatéve annyi ideig sütöttem még, amíg szép színe lett.
  • Parázs újburgonyával, savanyúsággal tálaltam.

14 megjegyzés:

  1. Hankka ez lesz a holnapi ebédünk, most döntöttem el!!!! Remélem tudom fotózni és akkor felrakom!! :)) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, nektek is legalább annyira ízleni fog, mint amennyire nekünk bejött! :)

      Törlés
  2. Így még nem készítettem csirkemellet,de nagyon tetszik,én is kipróbálom:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, finom lehetett, főleg az újburgonyával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt így együtt, de bármilyen körettel el tudom képzelni! :) Most pl. egy kis majonézes salátát ennék hozzá! :)

      Törlés
  4. Imádjuk az ilyen ételeket! Nagyon gusztán fotózol, ugye tudod? Nyam-nyam... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szeretjük, dehát finom is! Ha már egyszer finomak az ételek, sütik, igyekszem ezt a fotókkal is visszaadni, köszönöm a dícséretet! De te sem panaszkodhatsz, mindig megéhezem nálad! :)

      Törlés
  5. Holnap én is elkészitem. Köszi a receptet, nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Júlia, sok sikert, mehetek hozzátok ebédre? ;)

      Törlés
  6. Én csak szeretném kérdezni a parázs újkrumplinak mi a titka? Olvastam már több étel mellé köretnek? De hogyan készül???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az újburgonyát általában párolni szokták, a parázs újburgonya viszont sül, ettől parázs. :) Nálam így készült: http://hankka.blogspot.hu/2012/05/parazs-ujburgonya-hagymaval.html :)

      Törlés