vasárnap, május 13, 2012

Diós macskaszem

Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ennek a sütinek ez a neve. Ha ismeritek, megírnátok, hogy milyen néven? Nálunk ugyanis gyerekkorom óta Mónika szelet a neve, a neten ezen a néven viszont egy teljesen másmilyen diós sütire bukkantam. A macskaszem nevű süti hasonlít rá, bár ott a tésztába meggyszem van feltekerve. Ilyen előzmények után egyszerűen ezt a nevet adtam neki. Szoktuk sütni diósan és mákosan is, most a ballagásra készült a diós verzió. Ebből a mennyiségből három vagy négy rudat lehet sütni, én négyet szoktam, így keskenyebb rudakat kapok, szerintem csinosabb szeleteket lehet vágni belőle. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg zsír
  • pici só
  • 4 tojássárgája
  • 3 dkg élesztő
  • csipet cukor
  • szűk 1 dl tej
a töltelékhez:
  • sárgabaracklekvár
  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg darált dió
  • 4 tojásfehérje
a tetejére:
  • 1 tojás
  • porcukor


  • A tejet meglangyosítottam, feloldottam benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni.
  • A lisztet gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a sót, a zsírt, és elmorzsoltam.
  • Végül hozzáadtam a tojássárgákat és a felfutott élesztőt is, és egynemű tésztává gyúrtam. Nem kell kelni hagyni, dolgozhatunk vele tovább.
  • A tésztát négy cipóra osztottam, majd elkészítettem a tölteléket.
  • Ehhez kemény habbá vertem a tojásfehérjéket, a végefelé beleszitáltam a porcukrot is, majd óvatosan, hogy ne törjem össze a habot, beleforgattam a darált diót is.
  • Az egyik cipót vékony lappá nyújtottam (kb. 25 x 32 cm-es téglalappá).
  • A lapot megkentem sárgabaracklekvárral, majd a rövidebbik oldalával párhuzamosan, a középső kb. 4-5 centis sávra halmoztam a töltelék negyedét.
  • A tésztaszéleket mindkét oldalról feltekertem a töltelékig.
  • Sütőpapírral kibéleltem egy kb. 25 x 38 centis tepsit, és az első elkészült rudat keresztben a tepsibe tettem.
  • Ugyanígy jártam el a másik három tésztacipóval is.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőbe tettem, a tetejét (a tölteléket nem, csak a tésztát!) megkentem enyhén felvert tojással, és aranysárgára sütöttem.
  • Miután kihűlt, porcukorral meghintettem, ujjnyi vastag szeletekre vágva tálaltam.

21 megjegyzés:

  1. Nem a neve a lényeges? Nagyon guszta és finom lehet! Szívesen elfogadnék most egy szeletkét. Neked úgy is olyan sok van a tányérodon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, sajna már egy darab nincs, pedig szívesen megkínálnálak! :)

      Törlés
  2. barátnőm anyukája huszár bajuszként kínálta - gyerekkoromban:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ezt a nevet még nem hallottam, de tetszik! :)

      Törlés
  3. Szerintem ez a neve, de kit érdekel, mikor imádom, szoktam venni a cukrászdában tálcán, de már terveztem a sütését is!! Most újra eszembe juttattad!! Micsoda fotó!!! :) Ja, az olvasóm ment tönkre, hozom a fotókat a finom husiról!!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, már nagyon várom! De biztosan szuper lett és persze a képek is! :)

      Törlés
  4. Nekem is van egy hasonló receptem, a széleire meggyszemeket dugdosok és úgy csavarom fel. Finooom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci, üdvözöllek nálam! Még soha nem készítettem meggyel, de ki fogom próbálni! :)

      Törlés
  5. Felőlem lehet macskaszem vagy huszár bajusz, lehet mákos vagy diós vagy meggyes, akráhogy is, én imádom! Bár még csak a meggyes-diós változatot készítettem (általában karácsonyra szoktam és meggyes macskaszemként ismerem), el tudom képzelni ezt a lekváros-diós változatot is:) Sőt, miközben írom ezt a kommentet, az jutott eszembe, hogy készítek egyszer egy kókuszos-meggyes változatot is!...Na annak mi legyen a neve???...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, de nagyon finom lesz, az tuti! :)

      Törlés
  6. Én csak macskaszemként ismerem, meggyet teszek a szélébe, a közepe meg diós hab. Jó variáns így is, lekvárral! Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi lekvárral ismerjük és szeretjük, de meggyel is finom lehet! :)

      Törlés
  7. Macskaszem a neve, így szerepel a sütis könyvemben is. (már azon gondolkodtam, hogy nekünk szerintem egyforma könyvünk van:)) Én dióval és mákkal szoktam csinálni. Annyira szépek a fotóid, és olyan gyönyörűen tálaltad, nagyon megkívántam nálad! Muszáj megint sütnöm ezt a sütit (egyébként is régen csináltam már). :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy nem Mónika? :D Ezt most nem könyvből sütöttem, ezer éves családi recept, még anyukámtól tanultam... :)

      Törlés
  8. Szia! Jó régen nem jártam nálad,van mit bepótolnom. Úgyis dióst készülök sütni, nagyon tetszik már a látvány is. Gyönyörűen néznek ki ezek a macskaszemek.:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Tücsi, próbáld ki, nagyon finom és mutatós sütemény! :)

      Törlés
  9. Régóta ismerem ezt a süteményt,csak más-más néven: szemüveg sütemény, rádió szelet és huszárbajusz.Mindegy a név: a lényeg, hogy finom és könnyű elkészíteni.
    H.G.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szemüveg sütemény és rádió szelet elnevezések nekem teljesen újak, a huszárbajuszt viszont már hallottam. :) Egyébként pedig tényleg finom süti! :)

      Törlés
  10. Mennyiféle elnevezés, de szinte mind találó, illik hozzá :) Nagyon finom, külön tetszik az is, hogy ennyiféleképpen tölthető!

    VálaszTörlés