szombat, május 12, 2012

Csokis-tejszínes gesztenyegolyó

Nagyon egyszerű, mégis nagyon finom, sütés nélküli desszert. Csillu ballagására készítettem, és milyen jó választás lett, nagyon bejött, talán még jobban is fogyott, mint a "sütött" sütik. Pedig ahogy indult! Volt egy gesztenyegolyó receptem, a gesztenyemasszához csak darált keksz és egy kis rum kell, majd golyózni, közepébe egy szem meggy, végül csokival bevonni. Így leírva nagyon szép, csak éppen nem állt össze a massza. A csodával határos módon nem estem kétségbe, teljesen nyugodtan elkezdtem a neten receptek után kutatni. Hamarosan ráakadtam Maimoninál a csokis gesztenyegolyóra, leírása alapján gyorsan átdolgoztam a masszát, és tökéletes lett! Ránézésre simán kókuszgolyónak is nézhetnénk, de kóstolva nagyon finom, csokis-gesztenyés desszert! Az állaga - miután a csoki a hűtőben visszadermedt - kicsit keményebb, mint általában a kókuszgolyóké, ezzel együtt nagyon finom, bátran merem ajánlani. Az utolsó darabokat tudtam lefotózni, aztán ezek is szőrén-szálán eltűntek. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 20 dkg darált háztartási keksz
  • 10 dkg étcsokoládé (nálam 55 %-os)
  • 1,5 dl tejszín
  • kókuszreszelék


  • A tejszínt felmelegítettem, hozzáadtam a csokoládét, és kis lángon addig kevergettem, amíg a csoki teljesen fel nem olvadt (nem kell forralni).
  • A gesztenyemasszát tálba tettem, hozzáadtam a darált kekszet, összemorzsoltam vele.
  • Hozzáöntöttem a csokis tejszínt, és egynemű masszává állítottam össze. (Ízlés szerint pici rummal is lehet ízesíteni.)
  • Kis golyókat formáltam a masszából, végül kókuszreszelékbe forgattam.

12 megjegyzés:

  1. Óóó, igeeen, ez tuti lehet! Csokimentes gesztenyegolyót már készítettem, de ez a változat szerintem ütné. Kipróbáljuk, úgyis jön a nyár (reméljük)! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ma nem volt valami nyárias idő, ettől függetlenül a golyó fincsi! :)

      Törlés
  2. De rég csináltam már ilyet...
    Nagyon guszták lettek:))

    VálaszTörlés
  3. Már a neve is szuper:) Nagyon szépen sorakoznak ott a tálon, az én családom is pillanatok alatt képes eltűntetni bármilyen mennyiséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A neve mindent elárul: finom étcsoki, tejszín, gesztenye. El sem lehet rontani! :)

      Törlés
  4. Ez nagyon fincsi lehet! Egy újabb kipróbálásra váró sütésmentes édesség! Tökéletesek!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretjük az ilyen kis gyúrt bobonszerűségeket!! Igen sokat kellene legyártanom, hogy elég legyen!! :D
    Ma megsütöttem a tejszínes, sajtos csirkemellet, fantasztikus lett!!! Remélem a kártyaolvasó meggondolja magát, mert most semmit nem tudok róla levenni, és remélem nem mégis a kártya ment tönkre!!! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, én négy adagot csináltam! Gondolhatod! Még álmomban is golyóztam, de megérte, ízlett és elfogyott! :)
      Annyira örülök, hogy ízlett a csirkemell, mi is nagyon szeretjük! :)

      Törlés
  6. Milyen szép egyforma gömbölyű lett, ügyes vagy. ...és fincsi lehet nagyon. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan sok készült, hogy belejöttem, sikerült nagyjából egyformákra gyártani őket! És valóban finom! :)

      Törlés