szombat, május 05, 2012

Ballagás...

Rendhagyó módon nem gasztronómiai tárgyú bejegyzéssel érkezem. Sokkal fontosabb dolgok történtek az életünkben, engedjétek meg, hogy néhány sorban erről írjak.

Tegnap ballagtunk... pedig Csillu nemrég született, és mégis, így elrepült csaknem 19 év? És felnőtt lett az én gyönyörű kislányom, ahogy mondani szokták, belép a nagybetűs Életbe, lassan megkezdi a maga önálló kis életét...

Így, Anyák napja előestéjén még aktuálisabb arról beszélni, hogy egy anya számára nincs felemelőbb és boldogabb pillanat, mint amikor megszületik a gyermeke. És ezután is nagyon sok boldog és örömteli pillanatot szereznek, könnyeket csalva a szemünkbe, megnevettetve minket vagy meglepve kis okosságaikkal. És persze átélünk mellettük, velük betegségeket, aggódva figyeljük, hogy lement-e a lázuk, nem köhögnek-e már annyira, begyógyultak-e kis sebeik. Elkezdjük az óvodát, tanulunk számolni, rajzolni, énekelni. Aztán jönnek az általános iskolás évek, tanulás, sport, zene, tánc, szakkörök... Első szerelmek, kudarcok, sikerek, csalódások, győzelmek, öröm és bánat, és mindeközben a szülő fogja gyermeke kezét, segíti, támogatja, legjobb tudása szerint neveli, próbálja irányítani, a helyes irányba terelgetni és csak reménykedni mer abban, hogy nem rontja el...

Hatodik osztályba érve úgy döntöttünk, hogy megpróbálkozunk a 6 osztályos gimnáziummal. Csillut első helyen vették fel, amikor elmentem az iskolába a felvételi eredményeket megnézni, először nem is hittem a szememnek, amikor a kódszáma mellett megláttam a helyezést: 1. Az új iskola nagy váltás volt számunkra, hiszen az új osztálytársak közül szinte senkit nem ismertünk. Szép lassan megismerkedtek egymással, összebarátkoztak és összekovácsolódott az osztály, nagyon jó kis közösség lett. A hat év alatt nagyon sok tudást szívtak magukba, rengeteg élménnyel lettek gazdagabbak. És tegnap ezek az időközben felnőtt hölgyekké és urakká cseperedett "gyerekek" elbúcsúztak szeretett iskolájuktól, tanáraiktól, diáktársaiktól. Hétfőn pedig megkezdik az érettségi vizsgájukat, számot adnak mindarról a tudásról, amit megszereztek. És persze nem attól lesznek érettek, hogy sikerül a vizsgájuk, hanem az együtt töltött évektől, a megszerzett tudástól, az átélt élményektől, a megélt érzelmektől, mindattól, ami alakította az egyéniségüket...



A tegnapi nap róluk szólt. Az ő napjuk volt, mindenki rájuk figyelt, ebben a rohanó világban megálltunk néhány órára és őket ünnepeltük. Azt, hogy kis gyerekekből felnőttekké váltak, szépek, okosak, céljaikért tenni vágyó fiatalok lettek, tele életerővel, céltudatossággal, vágyakkal, álmokkal... Csillukám, nagyon büszke vagyok Rád! Kívánom, hogy érd el céljaidat, váltsd valóra álmaidat, vágyaidat! Legyen részed sok-sok sikerben, a kudarcokból tudj tanulni, soha ne add fel, és maradj meg olyannak, amilyen vagy: kicsit makacs :), de rendkívül céltudatos, határozott és kitartó! Nagyon szeretünk, és tudod!:

"Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni."
Oprah Winfrey
 

14 megjegyzés:

  1. Nagy nap lehetett ez nálatok, gondolom sokat főztél, sütöttél. Szép nagy lányod van, sikeres vizsgákat kívánok neki, és hogy vágyai mindig teljesüljenek az életben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, nagyon köszönjük! Főzni nem főztem, étteremben vacsoráztunk, sütik viszont készültek, majd hozom őket! :)

      Törlés
  2. Gratulálok ehhez a szép naphoz, s persze a gyönyörű és okos lányodhoz! Szorítok, hogy a vizsgái jól sikerüljenek, s kívánom, hogy vágyai teljesüljenek. Ez csodálatos anyák napi ajándék is.

    VálaszTörlés
  3. Nagy- nagy kalappal a lányodnak!! Drukkolok neki, akár csak a Fiamnak! :))) Ő is tegnap ballagott, és holnap kezdi az érettségi vizsgáit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, akkor nálatok is nagy nap volt, a vizsgákhoz pedig szorítunk a Fiadnak is! :)

      Törlés
  4. Nagyon helyes lányod van, büszkék lehettek rá! :) Sok sikert kívánok a vizsgáihoz! Neked pedig boldog Anyák napját! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, köszönjük, valóban nagyon büszkék vagyunk rá! Neked is boldog anyák napját Milánnal! :)

      Törlés
  5. Gratulálok Csillának meg neked is gyönyörű nagylányodhoz! Kissé meg is hatódtam:-)
    Kívánok sok sikert Neki, bár biztos vagyok benne, hogy könnyen veszi majd az akadályokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, elárulom, én nem kicsit hatódtam meg, rendesen megviselt a ballagás, most tudatosult, hogy véget ért a gyerekkor, felnőtt lett a lányom! Köszönjük a jókívánságot! :)

      Törlés
  6. A keresztlányom ballagásán voltunk szombaton és elgondolkoztam azon amin minden anyuka, hogy hová repülnek az évek. De szerintem ezt sokszor leírtam már a blogon is. Minden korosztálynak megvan a maga szépsége, öröme, de persze vitathatatlan a kiskorú gyermekek bája, szerethetősége. Ugyanakkor nagy öröm érvényesülni, fejlődni, önállósodni látni a nagyobbakat. Nagyon szép lányod van, büszke lehetsz rá, és csak azt kívánom én is, mint az előttem szólók, hogy sikeres, elégedett és boldog felnőtt váljék belőle! :)

    VálaszTörlés
  7. Barbi, nagyon aranyos vagy, köszönjük szépen! Nem tudom, más anyukák hogyan élik meg ezt az időszakot, a büszkeség és öröm mellett tele vagyok féltéssel és aggódással! Persze, ez az élet rendje, a gyerekek előbb-utóbb kirepülnek a családi fészekből és megkezdik saját kis életüket, mi is így voltunk ezzel! :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj Hankka, olyan gyönyörűen megfogalmaztad mindazt, amit egy édesanya átél a gyermekei felcseperedése alatt, kicsit bepárásodott szemekkel olvastam soraidat és kicsit visszahoztad azokat az éveket is, amikor az én édesanyám aggódott így értem az érettségi előtt. Jó volt Nálad elidőzni és nosztalgiázni pár percig ebben a valóban rohanó világban. Gyönyörű lányod van:) Vigyázz rá, egyengesd az útját ezentúl is és -ahogy mondani szokták- egy nagy Alfölddel neki az érettségihez!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, köszönjük a szurkolást, bízom benne, hogy nagyon jól sikerül az érettségi, sok múlik rajta, fontos minden pont! :)

      Törlés