szerda, április 11, 2012

Tojáslikőr

Húsvétra készült, még a múlt héten. Amikor megláttam Csipetnél, rögtön tudtam, hogy el kell készítenem. Csipet, nagyon köszönöm a receptet. (Sem a hozzávalók mennyiségén, sem az elkészítési módon nem változtattam semmit, szerintem így tökéletes, ahogy van. Illetve csak annyi, hogy nálam rum nélkül, csak vodkával készült.) Szerencsére még belefért az időmbe, hiszen nem kell hetekig érnie, pár nap elteltével (vagy akár hamarabb is) nyugodtan fogyasztható. Anyukáméknak is jutott belőle, a maradék pedig mára szépen lassan nálunk is elfogyott. Nagyon kellemes ízű, jól lehűtve igazán finom itóka. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6-7 dl-hez:
  • 2 dl zsíros tej (3,5 %-os)
  • 2 dl tejszín (30 %-os)
  • 1 vaníliarúd
  • 13-14 dkg barna nádcukor
  • 4 tojássárgája
  • 2,5 dl vodka


  • A tejet a tejszín felével, a felhasított vaníliarúddal és 10 dkg cukorral melegíteni kezdtem.
  • A tojássárgákat kikevertem a maradék cukorral, majd hozzáadtam a tejszín másik felét.
  • Amikor a vaníliás tej felforrt, 1-2 merőkanálnyit a tojásos cukorhoz szedtem, elkevertem vele, majd az egészet visszaöntöttem a forró tejbe.
  • Folyamatos keverés mellett, lassú főzéssel besűrítettem.
  • Levettem a tűzről, többször megkeverve hagytam teljesen kihűlni, végül hozzákevertem a vodkát is.
  • Sűrű szűrőn át üvegbe töltöttem, majd jól behűtöttem (tálalás előtt rázzuk kicsit fel).

10 megjegyzés:

  1. Gabriella blogjáról tévedtem át hozzád,nagyon klassz dolgokat készítesz. Jövök máskor is.
    Tojáslikőröd nagyon jól néz ki,viszem is a receptet,köszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, köszönöm, szívesen látlak bármikor! :)

      Törlés
  2. Csodás lett a likőröd, szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  3. Igazából nem is tudom, hogy szeretem-e a tojáslikőrt, mert abszolút nem vagyok alkoholfogyasztó kis mennyiségben sem, de!!! a fotóid gyönyörűűűek!!! Imádom nézegetni! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hasonlít a madártejhez, persze alkoholos változatban! Annak pedig külön örülök, ha tetszenek a képek! :)

      Törlés
  4. Hű, itt van, és milyen szépen fotóztad! :) Nagyon örülök, hogy ízlett! :)

    Képzeld, a nagylányom azon vacillált húsvétkor, hogy névnapjára milyen "likőrt" kérjen, csokit vagy tojást? Aztán a csoki mellett maradt és teljesen tárgyilagosan közölte, hogy mivel az az övé lesz, ne tegyek alkoholt bele. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipet, még egyszer köszi a receptet, igazán fincsi! :) Nagylánykádnak teljesen igaza van, bármelyik finom lehet, az alkohol kivarázslását pedig ügyes anyukájára bízza! :)

      Törlés
  5. Alkoholt szinte nem is fogyasztok, de a tojáslikőrért oda vagyok! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, nagyon fincsi, csak úgy itatja magát! :)

      Törlés