vasárnap, április 22, 2012

Korhelysaláta

Ezt a salátát annyira egyszerű elkészíteni, hogy kezdő háziasszonyok vagy akár az én gimnazista fiam is nyugodtan belevághat. Vasárnap reggelire dobtam össze, mire a család felkelt, készen is volt. Pirítóssal ettük, de egy szelet finom, friss, vajjal megkent kenyérkével is el tudom képzelni. Délután pedig tepsis sült krumplival ettük, így is nagyon fincsi volt. Csalamádéból nagyon sokféle létezik, olyat válasszunk hozzá, amiben sok sárgarépa és káposzta van. És ha csak felnőttek fogyasztják, a csalamádé fele nyugodtan lehet akár csípős is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 üveg (720 ml) vegyes vágott savanyúság
  • 2 pár virsli
  • kb. 8 evőkanál majonéz
  • só, őrölt fehér bors, porcukor


  • A csalamádét leszűrtem úgy, hogy a levét felfogtam.
  • A virsliket karikákra vágtam.
  • A majonézt ízesítettem kevéske sóval, őrölt fehérborssal és porcukorral (a porcukor mennyisége a csalamádé savanyúságától és ízlésünktől függ).
  • Végül az ízesített majonézbe belekevertem a virslikarikákat és a leszűrt vegyes vágottat. (Ha túl sűrűnek, száraznak találjuk, hígíthatjuk a savanyúság leszűrt levével, én is így tettem.)

16 megjegyzés:

  1. Ezt a kis edénykével dobd már ki nekem ! Nagyon guszta szívesen megkóstolnám, bár már késő van, de holnap reggelire jó lesz!

    VálaszTörlés
  2. Korhelylevest szeretem, ez a saláta is nagyon finom lehet. Jó ötlet:)

    VálaszTörlés
  3. Mindig örülök az egyszerűen elkészíthető saláta recepteknek, mert bár imádom a salátákat, viszonylag ritkán készítem őket. Ennek a salinak minden összetevőjét szeretem, úgyhogy recept mentve és elkészítésre várva pihen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkodtam is, hogy feltegyem-e egyáltalán, annyira egyszerű! Végül döntöttem, közkinccsé tettem, remélem, kipróbáljátok és ízlik is! :)

      Törlés
  4. Nagyon klassz! És ezek a kis tálak:))) Hol szerezted be? Tüneményesek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem őket, szülinapomra kaptam. Ha jól sejtem, a Kikából... :)

      Törlés
  5. Jaj, de jópofa ez a kis tálka/lábaska (vagy nem is tudom mi:). Korhelysalátáról még nem hallottam, de nagyon-nagyon tetszik! Csupa olyan ételeket/sütiket készítesz, melyek nekem nagyon "bejönnek". :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik - az edényke és a saláta is! :)

      Törlés
  6. Guszta a saláta, édesek az edénykéid:))

    VálaszTörlés
  7. Csalamádé!!! :D Szóval, szerethetnék egy adag csípőset és egy adag simát is (mindegy, mihez)? :) :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csalamádé!!! :D Szerethetnél ilyet is olyat is, de szerintem nálad is készül mindenféle finom csalamádé, úgyhogy semmi akadálya a korhelysaláta-készítésnek! :D

      Törlés