csütörtök, április 19, 2012

Aszalt szilvával töltött csirkemell + díj

Nagyon egyszerűen elkészíthető, mégis nagyon finom étel. Finom, puha aszalt szilvát sikerült vennem, ami nagyon kellemes ízt adott a rántott csirkemellnek. Nemrég Katalinnál láttam a diós panírt, innen jött az ötlet, hogy a zsemlemorzsához egy kis darált diót is keverjek. (Nálam kb. 1/3 dió - 2/3 zsemlemorzsa volt az arány, de természetesen ízlés szerint variálható.) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemellfilé
  • 20 dkg aszalt szilva
  • só, őrölt bors
a panírozáshoz:
  • liszt
  • tojás
  • zsemlemorzsa
  • darált dió
a sütéshez:
  • olaj


  • A csirkemelleket hosszú, vékony pengéjű késsel óvatosan felszúrtam, vigyázva, hogy lehetőleg ne lyukasszam át a húst.
  • Ezután a felszúrt lyukakba aszalt szilvákat dugdostam, hármat-négyet, a hús nagyságától függően.
  • Miután az összes mellett megtöltöttem, kívülről bedörzsöltem sóval és őrölt borssal.
  • A szokott módon lisztbe, enyhén felvert és sózott tojásba és darált dióval kevert zsemlemorzsába paníroztam.
  • Végül bő, nem túl forró olajban, közepes lángon megsütöttem.
  • Az olajból kiemelve lecsepegtettem, hagytam kicsit hűlni, majd felszeletelve, burgonyapüré kíséretében tálaltam.


Újra díjat kaptam, Kata ajándékozott meg ezzel a díjjal:

 

Kata, nagyon kedves, hogy rám is gondoltál, köszönöm szépen! Mivel nemrég megkaptam ezt a díjat, most nem tennék újra eleget a díjjal járó kötelezettségeknek, hanem szeretném felajánlani mindazoknak, akik erre járnak. Ha van kedvetek, fogadjátok szeretettel, adjátok tovább és áruljatok el magatokról néhány dolgot! :)

    11 megjegyzés:

    1. Nagyon nagyon guszta! Az hogy most megtudnék enni egy szeletet? Az biztos, de lehet hogy még többet is! Nagyon finom lehet!

      VálaszTörlés
    2. Díjhoz gratulálok! Annyira elvette a figyelmemet a husid!

      VálaszTörlés
    3. Csodás:) Nagyon dekoratív és imádom is az aszaltszilvát. A díjhoz pedig gratulálok:)

      VálaszTörlés
    4. Na én is este jövök erre!! :( Mindjárt éhen halok, gyönyörű tálalás és mindent szeretek azon a tálon! :)

      VálaszTörlés
    5. Hű de nagyon guszta! A díjhoz én is gratulálok!

      VálaszTörlés
    6. Annyira szép a tálalásod! Pár éve nagyon "menő" volt nálunk az aszalt szilvával töltött csirkemell, aztán valahogy "leálltunk" róla. De mostanában annyi oldalon, könyvekben, újságokban látom, most már muszáj ismét elkészíteni, mert úgy, de úgy megenném! Főleg a Te guszta tányérodról... :))

      VálaszTörlés
    7. Szuper finom kaja, gyönyőrűen tálalva, kell ennél több?:) Díjhoz gratulálok!

      VálaszTörlés
    8. Hétvégére be is tervezem!!!! Rég készítettem :) Gratulálok az újabb régi díjhoz! :)

      VálaszTörlés
    9. Már megint nagyon szépen tálaltad, s már megint olyan finomságot hoztál!
      Én is szoktam készíteni aszalt szilvás csirkemellet, de panír nélkül. De így gondolom még finomabb.

      VálaszTörlés