vasárnap, március 04, 2012

Muffin csokidarabokkal

Mint a muffinok általában, ez is nagyon egyszerűen elkészíthető. Nálunk most Csillu kedvére készült, péntek óta mondogatja, hogy muffint ehetne, mégpedig olyat, amiben csokidarabok vannak. Hát elkészült. A tészta kicsit hígnak tűnt, olyan sűrű palacsintatészta szerű, kis merőkanállal adagoltam a kapszlikba. Szilikon formákban sült, amikből aztán szépen ki lehet fordítani a kis muffinokat. Készen már teljesen rendben voltak, finom, puha, omlós állaggal. Tulajdonképpen a tészta egy jól variálható alaprecept, amit aztán kedvünkre dúsíthatunk pl. csokidarabokkal, mazsolával, aszalt gyümölcsökkel, friss vagy fagyasztott ribiszkével, áfonyával, stb. (A receptet Hargitai György Alapszakácskönyvében találtam.) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 darabhoz:
  • 17,5 dkg finomliszt
  • 1 csapott mokkáskanál sütőpor
  • 1 csapott mokkáskanál szódabikarbóna
  • csipetnyi só
  • 15 dkg kristálycukor (méz vagy barna cukor is lehet)
  • 1 tojás
  • 2 dl tej vagy főzőtejszín
  • 0,75 dl olaj
  • 6-8 dkg étcsokoládé


  • A lisztet a sütőporral, a szódabikarbónával és a sóval összeforgattam.
  • A tojást kézi mixerrel habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tejet és az olajat.
  • Ezután beleszitáltam a sütőporos-szódabikarbónás lisztet, majd fakanállal összeforgattam (ha csomós lenne, a kézi mixerrel simára keverjük).
  • Végül belekerült a felaprított étcsokoládé is.
  • A muffinsütő mélyedéseibe elhelyeztem a szilikon kapszlikat, majd megtöltöttem őket a masszával úgy, hogy majdnem tele legyenek.
  • Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 20-22 perc alatt sülnek készre.
  • A muffinokat rácsra raktam, hűlni hagytam úgy negyedóráig, majd kiszedegettem őket a szilikon kapszlikból.
  • Teljes hűlés után porcukorral meghintve kínáltam.

5 megjegyzés:

  1. Én gyerekeim is odavannak a muffinért, én annyira nem. De a kedvükért néha megsütöm, igaz, az utóbbi időben ők ügyeskednek benne. Én meg hagyom őket:-)
    Jó ez a recept, tényleg bármi kerülhet bele a csoki mellett vagy helyett!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik:)Szeretik az én gyerekeim is nagyon a muffinokat. Szépek a napfényes fotóid:)

    VálaszTörlés
  3. Tudod Hankka, nagy muffin rajongó vagyok, úgyhogy én minden muffin receptnek nagyon örülök! És ez a kis csokis olyan kis helyes!!!!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek! A muffinok és a képek is. :)

    VálaszTörlés