péntek, március 16, 2012

Madártej

Miután a tej nálunk ipari mennyiségben fogy, általában egy kartonnal veszünk, így nincs rá gond (legalábbis egy rövid ideig). Hát most apának sikerült egy karton olyan tejet venni, ami nyersen egyáltalán nem ízlik a gyerekeknek. Így aztán igyekszem elhasználni főzéshez, kakaóhoz, stb., mert egyébként nem nagyon isszák. 2 literből madártej készült, ami jól lehűtve pillanatok alatt el is fogyott. Nagyon finom, vaníliaízű pudingporral szoktam egy picit sűríteni, imádjuk. Elvileg nagy üvegtálban is lehet tálalni, tetején az összes habgaluskával, nálunk jobban bevált a poharakban tálalás, a gyerekek csak kikapnak egyet-egyet a hűtőből, és már ehetik is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 6 csapott evőkanál kristálycukor
  • 1 l tej
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kiskanál főzni való, vaníliaízű pudingpor


  • A tojások fehérjét kemény habbá vertem, a vége felé hozzáadtam 2 csapott evőkanál kristálycukrot is.
  • A tejből egy decinyit félretettem, a többit felforraltam, amikor felforrt, hozzáadtam a maradék kristálycukrot és a vaníliás cukrot is.
  • A tojáshabból evőkanállal nem túl nagy galuskákat szaggattam a gyöngyözve forró tejbe.
  • Egyszerre csak annyit tettem bele, hogy maradjon hely a növekedésre is.
  • Kb. fél percig főztem, majd óvatosan megfordítottam, és még fél percig hagytam a tejben.
  • Ezután szűrőlapáttal - jól lecsepegtetve - tálba szedtem.
  • A tojások sárgáját a pudingporral és a maradék tejjel, kézi habverővel simára kevertem.
  • Ezt a tojásos keveréket a habverővel keverve a forró tejbe öntöttem, és addig melegítettem, amíg kissé besűrűsödött, de vigyáztam, hogy ne forrjon. (Ha a tojás a tejben a gondos keverés ellenére mégis összeugorna, botmixerrel újra simára dolgozható.)
  • A madártejet poharakba szedtem, elosztottam a tetejükön a habgaluskákat, majd hűlés után hűtőszekrénybe kerültek.
  • Jól lehűlve az igazi.

10 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon imádjuk, ideje készíteni. Nagyon guszta lett és jó ötlet poharakba tenni, mert csak egyet kivesz az ember és már eheti is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk nagyon bevált a poharas tálalás, pont amiatt, amit írtál! :)

      Törlés
  2. Engem is nyúznak már egy ideje a gyerekek a madártejért:) Nagyon szépen tálaltad:) A tej nálunk is ipari mennyiségben fogy, itt nincs tartós tej, minden vásásrláskor veszek, mert szinte úgy fogy, mint a víz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is kérték már a gyerekek, a tej miatt pont kapóra jött! :)

      Törlés
  3. Hankka, imádjuk mi is, a párom a vállam fölött meglátta a fotókat és lázba jött- csinálunk mi is holnap? :D

    VálaszTörlés
  4. Abszolút kedvenc nálunk is!!! Mikor kicsi fiam született, a kórházban ez volt az egyetlen étel, amit meg tudtam enni:) Na nem a kórházi kosztot, hanem amit a nagyi készített:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs is attól jobb, mint amit a nagyik sütnek-főznek! :)

      Törlés
  5. Júj, imádom a madártejet, ez az a desszert, melyből "ipari mennyiséget" vagyok képes fogyasztani. :) (a férjem nem szereti, de nem baj, így legalább az Ő részét is meg tudom enni:))
    Annyira jó a fotód, hogy most rögtön meg is kívántam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a férjem az epéje miatt nem igazán szokott tejet inni, de a madártejnek még ő sem tudott ellenállni! Szerencsére semmi baja nem lett! :)

      Törlés