vasárnap, március 25, 2012

Gyors kakaós csiga

Gyors, kényelmes, igazából recept sincs, hiszen bolti élesztős leveles tésztából készül. Az ötlet innen, csak én nem egyben sütöttem, hanem 4 kis tekercset gyártottam, amiket kb. 10 centi átmérőjű kis piteformában sütöttem meg. Langymelegen a legfinomabb, egy csésze tejjel tökéletes reggeli. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 csomag (40 dkg) élesztős leveles tészta (Tante Fanny)
  • 4 evőkanál cukrozott kakaópor
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál nádcukor


  • A tésztát - miután kitekertem - négy csíkra vágtam (kb. 6 cm szélesek lettek).
  • A tojást enyhén felvertem, és megkentem vele az első tésztacsíkot.
  • A tésztacsík hosszanti oldalára, a szélére szórtam 1 evőkanál cukrozott kakaóport.
  • Óvatosan feltekertem, az egyik végén a tésztát az ujjammal összecsíptem, hogy ne szóródjon ki a kakaópor.
  • Kis tortaformába igazítottam a tésztacsíkot, középről indulva, csigaformában.
  • Miután mind a négy csiga elkészült, tetejüket is megkentem tojással, megszórtam nádcukorral, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem őket.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, érdekes, hogy a kakaó szinte észrevehetetlen:) Gyors és finom megoldás ez a leveles tészta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azért nem látszik a kakaó, mert bele van göngyölve a tésztába, és azután van feltekerve csiga alakban! Nekem így még jobban is tetszik, mint hagyományosan! :)

      Törlés
  2. nagyon cukik lettek a csigák. Szerintem ilyet simán lehetne diabetikus változatban csinálni. Szerintem ki fogom próbálni Nyírfacukorral és diabetikus kakaóporral...:-)

    VálaszTörlés
  3. Aha, elrejtetted a kakaót:-) Nagyon helyesek! Van is leveles tésztám, a gyerkőcök odalesznek tőle!

    VálaszTörlés
  4. Pont ilyen kakaós csigára vágyom (komolyan)!! Most igazán lakhatnál a szomszédban... akkor kérhetnék! ;-) Olyan szépek, a cukortól szép csillogósak. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Leveles tésztából még nem készítettem soha, de egyszer kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki nálad is!!! Kinéztem már magamnak! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszták, gyönyörű felvételek!

    VálaszTörlés
  8. Szia Hankka! Nem tudom, mennyire lesz időd játszani, de meghívlak egy játékra... Ha van kedved (időd), akkor nézz be hozzám! Köszi, üdv. Gabi

    VálaszTörlés