vasárnap, március 18, 2012

Ecetes virslisaláta

Ezt a salátát inkább csak felnőtteknek ajánlanám, bár nálunk a nagyok is megették. Pikáns, kicsit savanykás, kicsit csípős, friss kenyérrel vagy pirítóssal a legfinomabb. Nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető, minél tovább áll, annál jobban összeérnek az ízek. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 70-80 dkg virsli
  • 3-4 kisebb lila- vagy vöröshagyma
  • 1 dl 10 %-os ételecet
  • 1 csapott kiskanál só
  • 2 evőkanál porcukor
  • 1/2 dl olaj
  • kb. 2 dl víz
  • 1/2 mokkáskanál őrölt feketebors


  • A virslit karikákra vágtam.
  • A lilahagymát megtisztítottam, vékonyan felszeleteltem, majd gyűrűire szedtem.
  • Az ecetben a sót és a porcukrot kanállal kevergetve feloldottam, aztán először az olajat, majd a vizet adtam apránként hozzá.
  • Megborsoztam, végül a virsli- és hagymakarikákat beleforgattam.
  • Letakarva rövid ideig hűtőben érleltem.

7 megjegyzés:

  1. Úgy legalább szilveszter óta vágyom erre a salátára..., és most megint itt csábítgat engem. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dobd össze gyorsan, érik egy kicsit, és már kész is! :)

      Törlés
  2. Jaj, de imádom! Csupa olyan dolgokat készítesz, melyek nagy kedvenceim... :)
    Olyan szépen tálaltad! Megkívántam... Ha ma nem is, mert egyébként is rengeteg kaja van most itthon vasárnap lévén, de holnap mindenképp készítek (úgyis van itthon igen sok virslink). :)

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon szeretem:) Valahogy mégis régen készítettem már. De most nagyon megkívántam általad:))

    VálaszTörlés
  4. Milyen egyszerű és nagyszerű! Bármit készítesz, már a tálalás meghozza az étvágyat!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, gyönyörűek a képeid!!!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, ez egy valóban nagyon egyszerű étel, és jó példa arra, hogy dekoratív tálalással a legegyszerűbb ételek is még gusztábbá tehetők! :)

    VálaszTörlés