vasárnap, március 11, 2012

Burgonya krémleves füstölt hússal

Mai ebédünk, finom, tartalmas és egyszerűen elkészíthető. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 40 dkg füstölt hús (nálam házi sonka)
  • 1,5 kg burgonya
  • 2 kanál zsír
  • kb. 4 kanál liszt
  • 5 dl tej
  • só, bors, babérlevél
a tálaláshoz:
  • tejföl, petrezselyemzöld, pirított kenyérkocka


  • A füstölt húst, ha nagyon sós, kiáztatjuk.
  • A húst lábasba tettem, felöntöttem annyi vízzel, amennyi éppen ellepte.
  • Ízesítettem pár szem borssal, 2 babérlevéllel, és puhára főztem.
  • Amikor megfőtt, kiemeltem a főzőléből, a levet pedig átszűrtem.
  • A megtisztított és kockákra vágott burgonyát a leszűrt lébe tettem, és puhára főztem.
  • Amikor a burgonya megfőtt, levettem a tűzről, majd néhány perc után botmixerrel pürésítettem.
  • A zsírt megforrósítottam, beleszórtam a lisztet, de nem pirítottam, hanem azonnal felöntöttem a tejjel, majd összeforraltam.
  • Amíg felforrt, falatnyi darabokra vágtam a füstölt húst.
  • Végül a tejes péphez adtam a pürésített krumplit és a húst is, majd az egészet összeforraltam, és utánaízesítettem.
  • Tejföllel, petrezselyemzölddel és pirított kenyérkockákkal tálaltam.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos! Nem szoktam krémleveseket főzni, mert Férjuram nem rajong értük. Pedig tervezem, hogy teszek egy próbát, előbb gyümölcslevessel, mert azt mindenki szívesen megeszi, aztán remélhetőleg továbbléphetek:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, lehet, hogy ez még neki is bejönne, ha szereti a füstölt husit! :)

      Törlés
  2. Mi nagyon szeretjük, ez is nagyon finom lehet. Nálunk, ha hús is van benne, akkor mindenki elégedett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy mondod, nálunk is a mindenki szereti kategória! :)

      Törlés
  3. Mi is nagyon szeretjük, összeillő páros!!! Illetve a kenyérkocka nálunk eddig nem szerepelt hozzá, de így még laktatóbb is :)

    VálaszTörlés
  4. Hmmmmmmmmm....nyammmmmm....hú, de jól néz ki!

    VálaszTörlés