kedd, március 13, 2012

Boros csirkemáj

A csirkemáj az egyik kedvenc ételünk. Persze az íze miatt, de számomra az sem mellékes, hogy könnyen és gyorsan készíthető étel. És azon ételek közé tartozik, amit szerintem nem lehet szépen fényképezni. De ez sem tartott vissza attól, hogy ne hozzam ezt a gombás-boros csirkemájat, mivel egy finom, szaftos húsról van szó. Nálunk most tepsiben sült krumpli volt a körete, és mondhatom, megnyaltuk utána mind a tíz ujjunkat! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemáj
  • 40 dkg szeletelt gomba
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 dl száraz fehérbor
  • 2 dl húsleves
  • babérlevél, só, bors
  • liszt, olaj


  • A csirkemájat megtisztítottam, és kisujjnyi csíkokra vágtam.
  • Egy kisebb tálba lisztet szórtam, ízesítettem sóval és őrölt borssal.
  • Kevés olajat forrósítottam, majd kisebb adagokban - néhány perc alatt - átsütöttem-átpirítottam benne a fűszeres lisztben megforgatott májcsíkokat.
  • Az olajból tűzálló edénybe szedtem a májat.
  • A hagymákat megtisztítottam, apró kockákra vágtam, és a visszamaradt zsiradékon üvegesre pirítottam.
  • Hozzáadtam a gombát, puhára pároltam, majd a májra halmoztam.
  • A húslevesben felforraltam 2 babérlevelet, hozzáadtam a bort, majd a babérleveleket eltávolítva az egészet a gombás májra öntöttem.
  • Lefedve, előmelegített, 200 fokos sütőben kb. fél óra alatt  készre pároltam.

6 megjegyzés:

  1. Valami csodásan néz ki!:)
    Ezt én is el fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
  2. Még hogy nem lehet szépen fényképezni ezt az ételt!

    VálaszTörlés
  3. Azért mégiscsak kívánni valóak lettek a fotók (bármennyire is nem fotogén a pipimáj:)). Fincsi!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is étvágygerjesztő! Főleg, hogy én is odavagyok a csirkemájért... ez is kipróbálandó.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem sikerült gusztusosra fényképezned, igazán kivánatos:)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy tetszik! Szerintem a képek nem adják teljesen vissza, hogy mennyire finom, de köszönöm a kedves szavakat! :)

    VálaszTörlés