péntek, március 09, 2012

Ananászos-currys csirkecsíkok

A képek nem annyira szépek, de igazán finom, az ananásztól kicsit édeskés, a citromtól kicsit savanykás, a currytől pedig gyönyörű sárga színű lesz a husi. A curry Indiából származó fűszerkeverék, amely valójában állítólag nem is tartalmaz currylevelet. A curryport angol találmányként tartják számon, melynek számtalan variációja van. A legtöbb recept azonban biztosan tartalmazza a következő összetevőket: kurkuma, gyömbér, kömény, chilipaprika, fekete bors, szerecsendió, fahéj, kardamom, szegfűbors, szegfűszeg, mustármag és görögszéna. Nem tudom, hogy az általam használt keverék pontosan mit tartalmazott, mindenesetre nagyon finom étel kerekedett ezzel a fűszerezéssel. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 50 dkg csirkemellfilé
  • 1 doboz (40 dkg) konzerv ananász
  • 4 evőkanál olaj
  • 1 kiskanál curry
  • 1-2 kiskanál cukor
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom
  • 1 pritaminpaprika
  • 1 evőkanál étkezési keményítő
  • 1 dl száraz fehérbor


  • A csirkehúst vékonyan felcsíkoztam, majd megsóztam.
  • Az olajat felforrósítottam, és fehéredésig pirítottam benne a húscsíkokat.
  • Hozzáadtam a cukrot és a curryt, belecsorgattam a konzerv ananász levét, és ezzel pároltam puhára.
  • Amikor a hús már puha volt, beletettem a kockákra vágott ananászt és a szintén felkockázott pritaminpaprikát.
  • Pár percig lassú tűzön főztem, majd megszórtam az étkezési keményítővel, és felöntöttem a borral.
  • Alaposan átforraltam, végül ízesítettem a citrom reszelt héjával és levével.
  • Párolt rizzsel tálaltam.

5 megjegyzés:

  1. mostanság rákaptam a curry-re, nagyon jó kis fűszer, viszont az ananászt a párom nem nagyon szereti... úgyh majd lesz neki B variáció is!
    Van némi meglepetésem is a számodra, majd nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  2. Én nem rég kezdtem el használni a curryt, és bizony szeretjük. Jöhetne így, ananászostul:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagy curry rajongók vagyunk, igazán klasszul néz ki:) A színe csodás, az íze is az lehet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép guszta, gyönyörű színű lett a csirkéd!

    VálaszTörlés