hétfő, február 27, 2012

Narancsos kalács

A hétvégén kicsit több időm volt a szokottnál, így kelt tésztát készítettem. Narancs reszelt héjával és levével ízesített tészta, püspökkenyérformában sütve. Most sütöttem először ilyen kalácsot. Magának a kalácsnak az íze nekem kicsit jellegtelen, lehetne picit édesebb, de vajjal megkenve, mézzel vagy lekvárral és egy csésze forró kakaóval nagyon finom reggelink volt. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 2 dl kefir
  • 3 evőkanál méz
  • 2 dkg élesztő
  • 45 dkg finomliszt
  • csipet só
  • 1 narancs leve és reszelt héja
  • kevés tej a tetejére


  • A kefirt mikróban megmelegítettem, megfeleztem.
  • Egyik feléhez adtam 1 evőkanál mézet, elkevertem, majd belemorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen hagytam, hogy felfusson.
  • A maradék kefirt és mézet a dagasztógép táljába tettem, rászitáltam a lisztet, hozzáadtam a sót, a narancs reszelt héját és levét.
  • Végül belekerült a felfuttatott élesztő is, és 15-20 perc alatt megdagasztottam a tésztát.
  • Letakarva, meleg helyen a duplájára kelesztettem.
  • Lisztezett deszkára borítottam, átgyúrtam, a sütőforma méretére sodortam.
  • A sütőformát sütőpapírral béleltem, majd belehelyeztem a tésztát.
  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra, amíg melegedett, addig a tészta kelt a sütőformában.
  • A tészta tetejét megkentem tejjel, majd a sütőbe téve 40-45 perc alatt megsütöttem. (A sütési idő felénél a tetejét letakartam alufóliával, nehogy megégjen.)
  • A formából kiborítva hűlni hagytam.
  • Ünnepi alkalmakra dúsíthatjuk mazsolával vagy cukrozott narancshéjjal, és kenyérsütő gépben is megsüthető.

9 megjegyzés:

  1. Húú, nagyon jól hangzik a kalácsod neve, nem beszélve a könnyű lágy kinézetéről.:))

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagyon tetszik ez a kalács, olyan kellemes sárga a színe. Ráadásul van is itthon kefír, amit sürgősen fel kellene használni + narancs is. Szerinted ha több narancslét és több cukrot teszek bele, akkor az íze jobb lesz? Adj tanácsot légyszi, hisz' Te már elkészítetted...
    Viszont nincs püspökkenyérformám, akkor mibe is süssem?? Na, majd nézek valami formát itthon...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kenyérsütő gép? És szerintem ha a méz mellé egy kis cukrot is teszel, jobb lesz az íze. Mézet és narancsot nem tennék többet, mézet azért nem, mert félek, hogy akkor ragadna a tészta, a narancs pedig így is kellemesen érződik rajta. Remélem, jól sikerül és ízleni is fog! :) (A színe egyébként tényleg nagyon szép sárga.)

      Törlés
  3. Nagyon szép lett a kalácsod! Az nem is baj ha nem annyira édes,megkenheted akár lekvárral is biztosan nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet benne a kellemes naracsos íz. Tetszik a recepted. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép, szép a színe!, és ahogy süti a nap! Van olyan kalács, ami csak kakaóval, vagy vajjal ehető. :)))

    VálaszTörlés
  6. Ha elsőre ilyen szépre sikeredett, milyen lesz a következő?:-)
    Tetszik a recept, és lekvárral enném.

    VálaszTörlés