szombat, február 25, 2012

Könnyű túrós pogácsa

Lassan két hete a blogom felé sem néztem. Persze nem önszántamból, hanem a munka miatt. Mostanában többször megfordult a fejemben, hogy abbahagyom a blogírást, aztán végül úgy döntöttem, hogy ha ritkábban is jövök, de mégis folytatom. Annál is inkább, mivel alapvetően a gyerekeimnek írom, remélem, egyszer majd hasznát veszik. Kedves blogtársak, Ti pedig ne haragudjatok, amiért nem kommentelek, de mostanában valóban még bekukkantani sem tudtam senkihez. Remélem, ez az időszak nem tart már sokáig, és lesz időm nézelődni és "társalogni". Nagyon hiányzik egyébként a társaságotok, mindig kikapcsolt és feltöltött a blog írása és más blogok látogatása. Egyfajta pihenés ez számomra, ezért is hiányzik annyira. Úgyhogy tényleg remélem, hogy több szabadidőm lesz, és kicsit gyakrabban "találkozhatunk". Most pedig egy könnyű túrós pogi recept, könnyű elkészíteni, és finom is, a túrótól másnap is puha a tésztája. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 40 darabhoz:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál só
  • 25 dkg Rama margarin
  • 50 dkg tehéntúró
  • 1 tojás
  • 3-4 evőkanál tejföl
a tetejére:
  • 1 tojás


  • A lisztet összekevertem a sütőporral, gyúródeszkára szitáltam, hozzáadtam a sót.
  • Beledaraboltam a margarint, majd összemorzsoltam a liszttel.
  • Hozzáadtam az áttört túrót, a tojás és a tejfölt, és egynemű tésztává gyúrtam.
  • Lisztezett deszkán, a tésztát is enyhén lisztezve kb. másfél centi vastagra nyújtottam, késsel bevagdostam a tetejét, majd egy 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam.
  • A maradék tésztát összegyúrtam, és újra nyújtottam és szaggattam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam a pogácsákat, tetejüket megkentem enyhén felvert tojással, és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöttem.

6 megjegyzés:

  1. Csodálatosak a pogácsáid. Köszönöm a receptet, kipróbálom. Mindenkivel előfordul, hogy nincs ideje a bloggal és a kommenteléssel. Majd ha lesz úgy meglátogatsz minket. Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is!!, teljesen egyet értek Ritával, ha lesz időd jössz, írsz, látogatod a blogokat. :))) Én is elgondolkoztam már azon, hogy abbahagyom(persze nem a munka miatt...), de aztán csak itt vagyok. :D

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom az előttem szólókhoz:)
    A pogácsa pedig csodás!

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük a fincsi túrós pogi receptedet! Szerintem ne hagyd abba a blogírást, ha kevesebb is rá az időd mostanában, de néha-néha (mint most is) fel tudsz tenni valami finomat, amit készítesz és már megérte! :) Aztán majd ha lesz időd, akkor bekukkantasz hozzánk is...
    Üdv. Gabi

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hankka, annak kimondottan örülök, hogy nem hagyod abba a blogírást. Az időhiánnyal sokan küszködünk, amiatt szerintem nem kell aggódnod, hogy bárki megorrol, mert nem kommentelsz. Csak hozz továbbra is ilyen fincsi recepteket, ha ritkán is!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat és a biztatást, azért igyekszek majd időnként benézni hozzátok! :)

    VálaszTörlés