vasárnap, február 05, 2012

Citromos keksz

Ritkán sütök kekszet, pedig az a néhány próbálkozás jól sikerült, a gyerekek mindig szívesen fogadták. Így volt ez ezzel a citromos keksszel is, amit Gondaanyunál láttam, a recept tőle ered, köszönet érte. Semmit nem változtattam, így tökéletes, ahogy van. Holnapra készült a bölcsibe, Csenge névnapjára egy kis ropi és ivólé társaságában, de a nagyoknak annyira ízlett, hogy hamarosan újabb adagot kell sütnöm, rögtön duplát. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 25 dkg porcukor
  • csipet só
  • 25 dkg Rama margarin
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája


  • A sütőporral elkevert lisztet a gyúródeszkára szitáltam, hozzászitáltam a porcukrot is, ízesítettem csipet sóval.
  • Beledaraboltam a szobahőmérsékletű margarint, majd morzsás állagúra dolgoztam a porcukros liszttel.
  • Végül hozzáadtam a tojást és a tojássárgáját, valamint a citrom reszelt héját és levét, és egynemű tésztává dolgoztam össze.
  • A tésztát két kisebb cipóvá formáztam, és külön dolgoztam velük tovább.
  • Az egyik cipót elnyújtottam kb. 2-3 mm vastagságúra, majd kekszformázóval mintáztam és derelyevágó segítségével kiszabtam a kekszeket.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, 200 fokos sütőben kb. 10 perc alatt világosra sütöttem őket.

11 megjegyzés:

  1. Mindent szeretek, ami citromos. Csodásan néznek ki a kekszek, szuper ez a minta:)

    VálaszTörlés
  2. De szép mintásak! A citromtól meg nagyon finom lehet. Én szeretek kekszeket sütni, mégis ritkán teszem. Talán mert időigényesebb, mint más süti. Pedig nem rég elhatároztam, hogy gyakrabban sütök, rágcsálnivalónak, tízórainak.

    VálaszTörlés
  3. Pannánál néztem ki éppen egy citromos kekszet, erre itt a következő! Nagyon tetszik és a mintázóért pedig fáj a szívem, sehol nem tudok venni. Gyönyörűek lettek!!

    VálaszTörlés
  4. De gyönyörűek a kekszek, még az illatukat is érzem:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek! Tetszenek a minták. Hol lehet kekszformázót beszerezni?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper a minta, gyönyörűek lettek a kekszeid. Bevallom, nem vagyok nagy kekszimádó, de ezek annyira jól néznek ki, hogy szívesen megkóstolnám. ...és ez a dobozka... nagyon tetszenek ezek a képek! :)
    Boldog névnapot Csengének!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néznek ki, jópofák a minták is! :))
    Boldog Csenge napot a kis ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
  8. Egyszerűen gyönyörűek a kekszek!:)
    Az ünnepeltnek boldog névnapot!:)

    VálaszTörlés
  9. Köszönjük szépen, Csenge nevében is! :)

    VálaszTörlés
  10. Sikeres névnapi kekszek! Utólag is boldogat :) Nagyon ötletes a kivitelezés!!!

    VálaszTörlés