kedd, január 03, 2012

Töltött malackák

Szilveszterre, illetve újévre készültek ezek a fini kis töltött malackák. Nem is akartam feltenni őket a blogra, hisz nagyon sok blogtársamnál lehet találkozni velük. Amikor készültek, a nagyok nem voltak otthon, így ők - a buliból hazaérve és a fáradalmakat kipihenve - csak újév napján találkoztak a malackákkal. Elsőre nagyon megtetszettek, másodszorra pedig jött a kérdés, hogy hogyan készültek. Ekkor döntöttem úgy, hogy mégis felkerülnek, miután a blog alapból a gyerekeknek szánt szakácskönyv. A töltött malackákat Tücsökbogárnál láttam meg, nála nagyon jó fázisfotókat is találtok, de szerintem enélkül is egyszerűen elkészíthetők. Természetesen nem olyan helyesek, mint Anitánál, ennek az is oka lehet, hogy nem élesztős, csak sima leveles tésztából készültek. De az ízük nagyon finom, és a gyerekeknek különösen tetszettek. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 7 db-hoz:
  • 1 csomag friss (élesztős) leveles tészta
  • 10 dkg gépsonka
  • 10 dkg trappista sajt
  • egész borsszemek
  • 1 tojás a lekenéshez


  • A tésztából 7 cm átmérőjű, páros számú korongot vágtam ki, nekem most 14-et sikerült.
  • A korongok felét sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, megkentem az enyhén felvert tojással, és a korongok közepére sajtot és sonkát halmoztam.
  • Beborítottam a maradék tésztakorongokkal, a széleket óvatosan lenyomkodtam, hogy összeragadjon a két tészta.
  • Ismét lekentem tojással.
  • A maradék tésztából 2 cm átmérőjű köröket szaggattam, majd hurkapálca segítségével kialakítottam az orrokat.
  • 2 cm oldalhosszúságú háromszögeket szabtam a füleknek.
  • Az orrokat és a füleket a fejhez rögzítettem, majd ezeket is lekentem tojással.
  • Végül szemes borsból rögzítettem a szemeket.
  • 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, és kb. 20 perc alatt készre sütöttem őket.

5 megjegyzés:

  1. Ez olyan abbahagyhatatlannak tűnik, jól sejtem? :-) Nagyon szép és gusztusos malackák lettek!

    VálaszTörlés
  2. De édes malackák:-) Azért érdemes volt feltenni, mert hogy, hogy nem, de én nem találkoztam velük...

    VálaszTörlés
  3. Levendulalány, képzelheted, még jó, hogy nem egy adaggal kezdtem! :)

    Gerdi, igazad van, ezek szerint tényleg érdemes volt feltenni! :)

    VálaszTörlés
  4. Tündériek, az ember nem is hinné, hogy nem is olyan bonyolult az elkészítése, ha van otthon kész leveles tészta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, kész leveles tésztából pillanatok alatt elkészül, és amellett, hogy tetszetős, nekünk nagyon ízlett is! :)

      Törlés