szombat, január 07, 2012

Sonkás-füstölt sajtos gofri

Még novemberben kaptam a gyerekektől egy gofrisütőt. Azt hiszem, éppen ideje volt már felavatni, úgyhogy keresgéltem egy kicsit, míg Giginél ráakadtam erre a sonkás-füstölt sajtos gofrira. Köszönet érte, valóban nagyon finom, és egyszerűen, gyorsan elkészíthető. Ha a család éppen nem akar éhenhalni, és van fél óránk, akkor vacsorára vagy egy-egy ráérősebb hétvégén reggelire is tökéletes tejjel, teával, ízlés szerint. Mi most tejföllel és reszelt sajttal ettük, kicsiktől a nagyokig mindenkinek ízlett, úgyhogy nálunk gyakran kerül majd asztalra. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 10 dkg Rama margarin
  • 4 tojás
  • 1,25 dl tej
  • 17,5 dkg liszt
  • 10 dkg sonka
  • 10 dkg füstölt sajt
  • 1 mokkáskanál só
  • kevés olaj
  • a tálaláshoz tejföl, reszelt sajt



  • A füstölt sajtot lereszeltem, a sonkát nagyon apróra vágtam (aprítógéppel fél perc :)).
  • A margarint gépi habverővel elkevertem, majd egyesével hozzádolgoztam a tojásokat.
  • Még mindig a géppel keverve hozzáadtam a tejet és a lisztet, egynemű tésztává kevertem.
  • Fakanálra váltva elkevertem benne a felaprított sonkát és a reszelt sajtot.
  • A gofrisütőt bekapcsoltam, vékonyan megkentem olajjal, majd közepes merőkanálnyi adagokban megsütöttem a gofrikat. A sütési idő néhány perc, és ebből a mennyiségből 6 gofrit sikerült sütni.
  • Még melegen, tejföllel és reszelt sajttal kínáltam.


6 megjegyzés:

  1. Hűűű, ezt NAGYON hamarosan ki fogom próbálni, odavagyok a sós gofrikért! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Levendulalány, igazán nincs mit! Nálunk nagy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
  3. Egy időben én is nyakra-főre sütöttem gofrit, ki is nyírtuk szegény gépet. Azóta nélkülözzük. Pedig ez a sós változat igencsak ínyemre volna...

    VálaszTörlés
  4. Gerdi, nálam már reklamáltak a gyerekek, hogy sütő van, gofri meg nincs?! Nem bántam meg, hogy sós verzióval avattam fel, finom lett! :)

    VálaszTörlés
  5. Hú, ez nagyon jól hangzik! ...és nagyon jól is néz ki! :))

    VálaszTörlés
  6. Gabriella, és nagyon finom is, legalábbis nekünk nagyon bejött! :)

    VálaszTörlés