hétfő, január 16, 2012

Mézes pecsenyekacsa szárnytő

A szárnyasok közül leggyakrabban a csirke kerül nálunk asztalra, ritkábban pulyka, tyúk és kakas is. Liba és kacsa már tényleg csak alkalomszerűen, ja és néha gyöngytyúk is, mióta anyukámék tartanak és néha meglep egy kis gyöngyös husival. Szóval kacsát nagyon ritkán sütök, és most sem mondhatnám, hogy sok kacsahúst ettünk, mivel a szárnytövön - ahogy a képeken is látszik - nincs igazán sok hús. Arra mindenesetre jó volt ez a kilónyi husi, hogy egyszerre jól lakjunk belőle sült krumplival körítve, és hogy megtudjam, finom ez a mézes-fokhagymás-csilis mártás, amiben sült. Legközelebb csirkecombot fogok sütni ezzel a módszerrel, mert egyébként nagyon finom, egyáltalán nem csípős, kicsit édeskés, kellemes ízűre sült benne a kacsahús. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kg pecsenyekacsa szárnytő
  • 5 evőkanál méz
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 5 evőkanál csiliszósz (ha van, édes thai)
  • kevés olaj


  • A sütés előtti napon bepácoltam a húst.
  • Ehhez megtisztogattam, megmostam a szárnytöveket, majd hagytam jól lecsepegni, végül leheletfinoman besóztam őket.
  • Megtisztítottam a fokhagymagerezdeket, majd összezúztam őket.
  • Egy mélyebb tálkában összekevertem a mézet, a csiliszószt és a zúzott fokhagymát.
  • Ebbe a csiliszószba egyesével beleforgattam a húsdarabokat, majd jól záródó edénybe raktam őket. A maradék mártást is rájuk öntöttem, és jól lezárva, egy éjszakára a hűtőbe kerültek pácolódni.
  • Másnap a sütőt előmelegítettem 200 fokra.
  • A szárnytöveket olajjal vékonyan megcsorgatott sütőlemezre rakosgattam, rájuk öntöttem a páclevet, majd szép aranyszínűre-ropogósra sütöttem őket.
  • Sütés közben többször átforgattam, hogy minden oldaluk szép színt kapjon, és locsolgattam saját levével.
  • Sült burgonyával tálaltam.

20 megjegyzés:

  1. Ó ilyet felrakni lefekvés előtt! Itt rágom a korpovitot! Kösssze..)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikám, ha vigasztal, én is azt rágom! Apa meg a gyerekek meg cuppantják a husit! :)

      Törlés
    2. Már úgy értettem a korpovit neve asszony. Minden nőkök vágyálma a korpi. Nekem is..csokival..)))

      Törlés
    3. Értem! Én meg majdnem kisajátítottam, magamra vettem! Egyébként teljesen igazad van! :)

      Törlés
  2. Ez igen!!!!!! Adjunk a koleszterin-szintnek :-) De nagyon ínycsiklandóan néz ki.

    VálaszTörlés
  3. Két korpovit közé nekem simán beférne egy-két ilyen husi. :D
    Nem készítettem még kacsaszárnyat, de a csirkét nagyon szeretjük, úgyhogy ha hozzájutok, feltétlenül ki fogom ezt is próbálni. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. Hú, ez a mézes-fokhagyma mártás nagyon tetszik, szinte érzem a számban az ízét... Szépek a combjaid! > mármint a kacsáé! :))))

    VálaszTörlés
  5. Azta! Megint levettél a lábamról. Ez valami mesés. :)

    VálaszTörlés
  6. Majd lenyeltem a monitort, a fotót meglátva! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú, de nagyon jól néz ki!:) Biztosan nagyon finom volt!:)

      Törlés
  7. Nagyon finom!!! Én mézes mustáros páccal szoktam, imádom az ilyen pikáns ragacsos húsokat! Gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
  8. Válaszok
    1. Eredetileg csirkecombbal láttam, úgyhogy mindenképpen! Készülök is elkészíteni, mivel a szárnytövön alig van husi! :)

      Törlés
  9. Nagyon guszták lettek, étvágygerjesztőek. Kukkants be hozzám meglepi vár rád.

    VálaszTörlés
  10. Na jó, hozzám is kukkants be:-) Elárulom: egy díjért.
    Nagyon ennivalóak ezek a fényes szárnytövek:-) A mustáros csirkemáj meg nagyon fincsi, az este készült. Most megyek és megeszem a maradékot. A többek inkább krumplit esznek:-)

    VálaszTörlés