hétfő, január 09, 2012

A kertész levese

A kertész levese, meg a miénk, a hétvégén. Nálunk nagy családi kedvenc ez a leves. Igazából nyáron szoktam főzni, amikor a kertből tudom behozni a szükséges friss zöldségeket. De most olyan szép karfiolt ajánlott a zöldséges jó áron, hogy sajnáltam otthagyni. Két zsenge cukkini, hagyma, burgonya és sárgarépa is került a kosárba, és már indulhatott is a főzés. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • kevés olaj
  • 2 krumpli
  • 1 nagyobb cukkini (nálam most 2 kisebb, zsenge)
  • 30 dkg karfiol
  • 1 közepes sárgarépa
  • 1 paradicsom
  • só, zöldség-leveskocka, petrezselyemzöld
  • aprótészta


  • A zöldségek tisztításával kezdtem: megpucoltam a vöröshagymát, és apró kockákra vágtam.
  • A burgonyákat meghámoztam, szintén apró kockákra vágtam, váltott vízben többször átmostam.
  • A cukkinik végeit levágtam, majd hosszában ketté és újra kettévágtam őket. Mivel zsengék voltak, nem hámoztam meg. A belsejükből a magos részt eltávolítottam, és szintén felkockáztam.
  • A karfiolt rózsáira szedtem, a rózsákat megmostam.
  • A répát meghámoztam, karikákra vágtam.
  • A paradicsomot meghámoztam, cikkekre vágtam. (Ez a művelet nálam most kimaradt, mivel a gyerekek a reggelihez megették az utolsó paradicsomot is. :)
  • Egy nagy lábasban felhevítettem az olajat, megpirítottam rajta a hagymát.
  • Hozzáadtam az összes zöldségfélét, és a hagymás olajon néhány percig pirítottam.
  • Felöntöttem vízzel, ízesítettem sóval és leveskockával.
  • Felforraltam, majd kis lángon a zöldségek puhulásáig főztem. (Vigyázat, nem szabad túl puhára főzni a zöldségeket, nem szép, ha szétesnek.)
  • Amíg a leves főtt, külön lábasban kifőztem az aprótésztát, ez most eperlevél volt.
  • Amikor a zöldségek puhára főttek, hozzáadtam a leveshez a tésztát, pár percig még kis lángon főztem, majd elzártam alatta a lángot.
  • Tálalásnál megszórtam apróra vágott petrezselyemmel. Fokhagymás pirítóst is kínálhatunk mellé.

14 megjegyzés:

  1. Jaj Hankka, mit nem adnék most egy tányér levesért!! :) Csodálatosan néz ki, gyönyörű a színe és alig bírom ki holnapig! Tuti főzök ilyet!! :)

    VálaszTörlés
  2. Nyár a télben. Nagyon guszta és étvágygerjesztő ez a kertészleves. Viszont úgy látom, nem vagy híve a csípős fűszereknek, se borsot, se paprikát nem olvastam, láttam, chiliről nem is beszélve.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is nagyon étvágygerjesztő! Én is elkérem, mert Olivér fiam imádja az ilyen csupazöldség leveseket!

    VálaszTörlés
  4. Barbi, szerintem ti is szeretni fogjátok! :)

    Hobbychef, a gyerekek miatt az erős fűszerezést valóban kerülöm. Egyébként elég fűszeresen főzök, ennek a levesnek pl. a só és a leveskocka, meg persze a sokféle zöldség nagyon jó ízt ad! :)

    Mónika, remélem, Olivérnek is ízlik majd! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hankka!
    Szeretettel köszöntelek abból az alkalomból, hogy Te lettél a 100. olvasóm!:)
    Ebből az alkalomból szeretnélek megajándékozni egy kis könyvvel (részletek a blogomban), ehhez kérlek, küldjed el a levélcímedet az email-címemre, hogy postázhassam!
    Üdvözöllek:
    Roza

    VálaszTörlés
  6. Hankka képzeld összedobtam egy hasonlót cukkini nélkül (nem volt a boltba), és tettem még bele húsgombóckákat! Isteni lett, ellenék vele bármeddig! :))

    VálaszTörlés
  7. Ez olyan őszidéző leves. Az nem házi tészta benne? Csak mert olyannak néz ki, mintha te "eszkábáltad" volna össze!))Ezt most nem negatíve értettem..))

    VálaszTörlés
  8. Ez is nagyon jó leveske! Cukkinit még soha nem használtam levesbe, de hát majd kertész leszek:-)

    VálaszTörlés
  9. Roza, nagyon köszönöm, megyek hozzád! :)

    Barbi, de jó, hogy elkészítetted! Én is bármeddig tudnám enni, nagyon szeretem! :)

    Tea, örülök, hogy házinak nézted, sajnos nem az, Gyermelyi eperlevél! Tésztát gyúrni már végképp nincs időm, pedig gyerekkoromban a tésztát is házilag készítettük! :)

    Gerdi, "kertészkedj", finom! :)

    VálaszTörlés
  10. Húúúú, ez mennyei lehet. Mindjárt éhenhalok, és kb pont ilyen levesre vágyom! :-)

    VálaszTörlés
  11. Zsófi, dobd össze gyorsan, a zöldségek hamar megfőnek! Jó étvágyat! :)

    VálaszTörlés
  12. Leveshez még soha nem használtam fel a cukkinit. Legközelebb kipróbálom :-)

    VálaszTörlés