hétfő, december 05, 2011

Tekert sajtos muffin

A recept Vancától származik, ezer köszönet érte. (Itt jegyzem meg, hogy Vanca nemrég játékot indított, csábítóak a nyeremények, nézzétek meg!) Bár csak nemrég bukkantam erre a sajtos muffinra, már többször megsütöttük, mindig nagy sikere volt. Első alkalommal csak egy "sima" hétvégére készült a családnak, legközelebb a munkatársaimat leptem meg vele, és most újra elkészült, szintén csak saját örömünkre. Nagyon finom, könnyű kelt sütike, eteti magát. Nálunk két tepsivel, 24 darab készült belőle, így kis csinos muffinokat kaptunk. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 0,5 dl langyos víz
  • 1 dl langyos tej
  • csipet cukor
  • 1 dkg élesztő
  • 30 dkg liszt
  • 1 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál őrölt köménymag
  • 1 dl olaj
  • 1 tojás
  • 1 dl kefir (vagy tejföl, joghurt)
  • 15 dkg reszelt sajt


  • A langyos vizet és a tejet összekevertem, feloldottam benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni.
  • Amíg dolgozott az élesztő, a dagasztógép táljába beleszitáltam a lisztet, hozzáadtam a sót és az őrölt köményt.
  • Amikor az élesztő szépen feljött, hozzáadtam a liszthez az olajjal és a kissé felvert tojással együtt.
  • Sima tésztává dagasztottam, majd letakarva, meleg helyen kelni hagytam.
  • Amikor szépen megkelt, lisztezett deszkára borítottam, átgyúrtam, majd ismét kelni hagytam.
  • Kb. fél centi vastagságú téglalappá nyújtottam, megkentem a kefirrel és megszórtam a reszelt sajttal.
  • Feltekertem, 24 csigára vágtam, majd az első adagot a papírkapszlikkal kibélelt muffintepsibe rakosgattam.
  • Még 20 percig kelesztettem, majd előmelegített, 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem őket, ugyanígy jártam el a másik 12 csigával is.

14 megjegyzés:

  1. Kíváncsian vártam, milyen lesz a tekert sajtos muffin. Olyan, hogy nem lehet neki ellenállni:-)

    VálaszTörlés
  2. Annyira nyomi vagyok ma reggel, hogy nem értettem, miért hagytad ki az a betűt a tekertből...Nagyon ötletes kis falatok, és tök jónak tartom, hogy van benne kömény is. Én legalábbis nagyon szeretem.)))

    VálaszTörlés
  3. Gerdi, tényleg nem lehet neki ellenállni, nagyon fincsi! :)

    Teakert, rendben, a kedvedért legyen Teakert sajtos muffin! Így vagy úgy, tényleg ötletes, és finom benne a kömény! :)

    VálaszTörlés
  4. Én is Teakertnek néztem elsőre! ;DDDD
    A recept szuper megint, és guszta, és hmmmm....

    VálaszTörlés
  5. Hát, ezek után nálam tuti Teakert sajtos muffin marad! A család ugyan nem fogja érteni, hogy miért, de sebaj! :)

    VálaszTörlés
  6. Szép mennyiség, és az utolsó képen jól látszik, hogy hűűű... :)))

    VálaszTörlés
  7. Szia, Hankka, minden rendben? Már régen írtál, és hiányoznak a bejegyzések... :-)

    VálaszTörlés
  8. Szia Levendulalány! Olyan aranyos vagy, majdnem elsírtam magam, amikor elolvastam a megjegyzést. Vagyok, és nagyjából minden rendben is van, azt leszámítva, hogy nagyon sokat dolgozok a munkahelyen - meg persze itthon is. Főzök-sütök is, de sem fényképezni, sem feltenni nincs időm és energiám. Ráadásul a számítógépünkön tönkrement a winchester, még azt sem tudom, hogy menthetőek-e az adatok. Nagyon remélem, hogy igen, mert sok fénykép és az összes gasztronómiával kapcsolatos dokumentumom, mappám a gépen volt. A lányom note book-ját bitorlom néha, örülök, ha szét tudok nézni, bejegyzésekre sajnos nem jut idő. De a tortapapír-angyalkáidat kinéztem magamnak, és karácsonyi ajándékként el is fogom készíteni a kolléganőimnek. :) Köszönöm, hogy hiányoltál, nagyon meglepett, és még inkább jólesett. Remélem, hamarosan bejegyzésekkel is jövök. :)

    VálaszTörlés
  9. Drága Hankka, remélem, hogy hamarosan lesznek nyugodtabb napok is, és azt is, hogy a géped menthető... sajnos én is jártam már így, tudom, mennyire rossz érzés.
    Örülök, hogy tetszettek az angyalkák! Kívánom, hogy mielőbb fel tudj lélegezni egy kicsit, szeretettel várom az új bejegyzéseket, de inkább pihenj egy kicsit, ha van rá módod... szép estét Neked!

    VálaszTörlés
  10. Levendulalány, én is úgy érzem, hogy pihenni kellene, talán karácsonykor és utána lesz rá módom, szabin leszek. :) Addig hajtás és kitartás, de köszönöm a kedves szavakat!

    VálaszTörlés
  11. Szia, Hankka! Én is azért néztem be hozzád, hátha kiderül, hová tűntél. Akkor minden rendben...megnyugodtam:-)
    Jó pihenést neked, utána meg várom receptjeidet:-)

    VálaszTörlés
  12. Szia Gerdi, aranyos vagy, jó érzés tudni, hogy hiányzom a bloggerina társaknak! Lassan konszolidálódik a helyzet, és remélem, minden visszaáll a régi kerékvágásba. A mielőbbi bejegyzésig-megjegyzésig! :)

    VálaszTörlés