hétfő, december 26, 2011

Nutellás mézeskalácslikőr

Hát, nem egyszerű a családanya sorsa, amikor közeleg az ünnep, neki pedig dolgoznia kell, még az utolsó napon is... :( A sütemények éjszakánként készültek, péntek délután és szombat délelőtt a sütés-főzés közben még egy gyors takarítás, és már el is érkezett a szenteste. Ahhoz képest, hogy mennyire nem volt időm, nagyon jól sikerült minden, hála férjuram és a gyerekek segítségének is. Bejegyzéseket persze nem tudtam írni, így én most fogom hozni a karácsonyi süteményeket, ételeket, italokat. Kezdem a sort egy finom likőrrel, amit nálunk most Ádám készített. Aranyos volt, megkérdezte, hogy mit segíthet, én pedig rábíztam a likőr készítését. Büszke is volt magára, hogy milyen finom lett, szorgosan kínálgatta vacsora előtt. Az érdem persze nemcsak az övé, hanem Levendulalányé is, akitől a recept származik, itt is ezer köszönet érte. Amellett, hogy nagyon finom ital, másik nagy előnye, hogy nem kell hetekkel vagy hónapokkal előre elkészíteni, elég egy napot várni, és már fogyasztható is. Nagyon finom, krémes likőr, a hűtőben állás közben sem sűrűsödik be túlzottan, kellemes az állaga és az íze is. Sok sikert hozzá! (Ja, és megújultam egy kicsit, a gyerekeim unszolására és segítségével. Remélem, tetszik, és így talán egy kicsit átláthatóbb is a blog. :))


Hozzávalók (7-8 dl-hez):
  • 30 dkg Nutella
  • 4 dl kávétejszín (folyékony, tartós, nálunk Maresi)
  • 1,5 dl vodka
  • 2 teáskanál mézeskalács-fűszerkeverék


  • A nutellát gőz fölött megolvasztottam, amíg folyós nem lett.
  • A tűzről levéve hozzáadtam a fűszerkeveréket, a tejszínt és a vodkát, majd egy kézi habverővel alaposan elkevertem.
  • Végül az egészet átszűrtem, és egy napra hűtőbe tettem.
  • Szervírozás előtt alaposan felráztam, és hűtőben tároltam.

7 megjegyzés:

  1. Hát nem egyszerű bizony, még én is dolgoztam péntek délután, . :( De azért csak elkészült minden. :))) Nagyon guszta lett ez a likőr, az érdem természetesen Ádámé, hiszen az egy dolog, hogy jó a recept, de el is kell tudni készíteni! :))) a megújulás is szuper! :)

    VálaszTörlés
  2. Isteni lehet! Ezt a receptet én is kinéztem, de idén már nem került rá sor. Jövőre viszont elraktározom az ötletet. :)

    VálaszTörlés
  3. Csilla, biztosan el tudtál volna képzelni Te is egy-két nap szabit, de igazad van, így is megoldottuk! Ádám nevében köszi a dicséretet!

    Petra, valóban nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  4. Látva Levendulalánynál én is beterveztem, mogyorókrémet is vettem, de elmaradt. Talán szilveszterre elkészül... nagyon finomnak ígérkezik, ilyen alkohollal még én is megbirkózok:-)

    VálaszTörlés
  5. Gerdi, szerintem mindenképpen készítsd el, egyáltalán nem erős, és nagyon jó ízű! :)

    VálaszTörlés
  6. Szép pohárban kínáltad! Jól néz ki! Akkor virtuálisan koccinthatunk :)))

    VálaszTörlés
  7. Mónika, köszi, egészségünkre! Ez a pohárkészlet legalább 40 (!) éves, apukám vette anyukámnak, amikor még csak udvarolt neki! Én pedig megkaptam anyukámtól, és nagyon-nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés