szerda, december 28, 2011

Csokis karácsonyi csillagok

Miután még mindig nincs meg a sütileírásokat tartalmazó mappám, a karácsonyi sütiket illetően kénytelen voltam a neten, illetve gasztro-újságokban szétnézni. Persze ezt nem panaszképp mondom, az újságokat elő sem kellett volna vennem, annyi jó és kipróbálásra váró receptet láttam mostanában a kedves bloggerina társaknál is. A választásom végül is Limara csokis karácsonyi csillagjaira esett, és milyen jó döntés volt! Limarát idézve "nagyon csokis, és nagyon finom". Tényleg az, de nálam elsősorban nagyon finom. Az sem mellékes, hogy nagyon jó a tésztájával dolgozni, nem szakad, nem törik, gyönyörűen lehet nyújtani és szaggatni. A krémnél ugyan megijedtem kicsit, először elég lágynak, hígnak tűnt, de aztán hűtőbe téve teljesen jó állagú, kenhető, tölteléknek való krém lett belőle. Miután nagy a család, és ajándékba is adtam a csillagocskákból, rögtön dupla adagot készítettem. Kis keresztfiam karácsonyra ugyanis kapott tőlünk többek között egy aranyos Micimackós fém dobozkát, gondoltam, megtöltöm ezzel a fincsi keksszel. A nagy ajándékozás közepette nem is igazán foglalkozott a dobozkával és tartalmával. Aztán este csörgött a telefonom, Máté hívott azzal, hogy feltétlenül küldjem át a receptet az anyukájának, mert nagyon finomak a kis csillagok, fenyők, hópelyhek. Hát kell ennél nagyobb dicséret? :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók (kb. 200 db-hoz, de ez persze méretfüggő):
a tésztához:
  • 60 dkg finomliszt
  • 20 dkg porcukor
  • 36 dkg hideg Rama margarin
  • 6 evőkanál narancslikőr (ha nincs, friss narancslé)
  • 4 evőkanál holland kakaópor
  • 2 tojássárgája
  • 1 csomag sütőpor
a krémhez:
  • 25 dkg étcsokoládé (nálam 55 %-os)
  • 1 dl víz
  • 3 dkg kristálycukor
  • 0,5 dl tejföl
  • 1,6 dl tejszín
  • 4 dkg puha Rama margarin
a díszítéshez:
  • 20 dkg ét tortabevonó
  • 2 evőkanál étolaj
  • fehér cukordara


  • A lisztet összekevertem a sütőporral, majd a tálas mixer táljába szitáltam.
  • Hozzászitáltam a kakaóport és a porcukrot, és finoman összekevertem.
  • Apró darabokra vágva hozzáadtam a hideg margarint, majd a dagasztóspirál segítségével morzsás állagúra kevertem.
  • Enyhén lisztezett gyúródeszkára öntöttem, hozzáadtam a narancslikőrt és a tojássárgákat, majd gyors mozdulatokkal, nem sokáig gyúrva összeállítottam a tésztát.
  • Folpackba csomagolva egy éjszakán át a hűtőben pihent.
  • Másnap a tészta sütése előtt elkészítettem a krémet.
  • Ehhez 5 dkg étcsokit a vízzel, a cukorral és a tejföllel felfőztem, hagytam besűrűsödni, majd levettem a tűzről.
  • Egy másik lábasban felforraltam a tejszínt, elzártam alatta a lángot, kis adagokban hozzáadtam a maradék étcsokit, mindig megvárva, amíg felolvad benne.
  • Végül hozzáadtam a puha margarint is, kis darabokra vágva, és addig kevergettem, amíg a margarin is felolvadt benne.
  • Ekkor összevegyítettem a tejszínes és a tejfölös krémet, majd hűlni hagytam, illetve kihűlés után hűtőbe tettem dermedni.
  • A tésztát a hűtőből kivéve finoman átgyúrtam, majd két részre osztottam, amíg az egyikkel dolgoztam, a másik visszakerült a hűtőbe.
  • Lisztezett felületen a tésztát vékonyra nyújtottam, majd kiszaggattam fenyő, hópehely, kisebb és nagyobb csillag alakú kiszúróval.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, és 180 fokos sütőben kb. 8 perc alatt készre sütöttem.
  • A kisült és kihűlt kekszeket a hűtőből kivett, finoman átkevert krémmel összeragasztgattam, és sütőpapírra szép sorba raktam őket.
  • A csokimázhoz vízgőz fölött megolvasztottam a tortabevonót az olajjal, majd kiskanál segítségével óvatosan megcsorgattam vele a kekszek tetejét.
  • Kis adagokban dolgoztam, amikor meglocsoltam 10-15 kekszet, megszórtam őket a fehér cukordarával, mielőtt még megdermedt volna rajtuk a csokimáz.
  • Hűvös helyen tároltam, a készítés utáni napon már nagyon finom, puha volt a keksz a krémtől.

5 megjegyzés:

  1. Bár én ilyeneket momentán nem ehetek, de azért bekuksiztam. Látom te is recept elhagyós...Tényleg jól néz ki, és látszik rajta a csokissága is!))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek! Limaránál én is felfigyeltem rá, te még jobban felcsigáztál:-) Gondolom ez is éjjel készült...legalábbis formájuk erre utal:-)

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan jól néznek ki, biztosan nagyon finomak.

    VálaszTörlés
  4. Tea, momentán én sem ehetnék, de nem tudok neki ellenállni... :)

    Gerdi, igen, két csillagos éjszaka születtek! :)

    Mrita, köszönöm, fincsik!

    VálaszTörlés