kedd, november 22, 2011

Ropogós diós-kókuszos keksz fehér csokoládéval

Levendulalánynál láttam meg, még októberben. És azóta motoszkált a fejemben, hogy ezt a kekszet meg kellene sütni, bár őszintén szólva nálunk nem igazán szokott keksz készülni, nem is tudom, miért. Most végre minden összejött, és elkészült. Az eredeti receptnél abbahagyhatatlan, leírhatatlan sikerű és bűnösen finom jelzőket kapott ez a kis keksz, és azt kell mondjam, egytől-egyig igaz valamennyi. Ha szeretitek a diót, a kókuszt és a fehér csokit (és ki ne szeretné), akkor feltétlenül süssétek meg, nagyon-nagyon finom. A gyerekek az első kóstolás után megkérdezték, hogy "anya, ugye nem csak ennyi van", nem sokkal később jött a kérdés, hogy "anya, ugye van még, mondd, hogy igen". Apa - aki mellesleg nagy piskótarajongó - szó nélkül, de jártában-keltében egy-egy kekszet bekapva szintén folyamatosan eszegette. A recept teljesen megegyezik az eredetivel, bár a diót késes aprítóval majdnem darált dióvá morzsáltam, úgyhogy diódarabokat nemigen lehet találni a kekszekben. És valószínűleg egy picit több sütőpor is került bele, így sikerült elérni ezt a keksz és csók közötti állapotot. Levendulalány, ezúton is köszönet a receptért, családi kedvenc lett. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 80 darabhoz:
  • 12 dkg dió
  • 10 dkg fehér csokoládé
  • 8,5 dkg kókuszreszelék
  • 18 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 15 dkg Rama margarin
  • 13 dkg kristálycukor
  • 1 tojás


  • A margarint és a kristálycukrot a tojással együtt egy nagyobb tálban habosra, krémesre kevertem.
  • Rászitáltam a sütőporral összeforgatott lisztet, hozzáadtam a kókuszreszeléket, és kézzel elkezdtem összegyúrni, összeállítani a tésztát.
  • Hozzáadtam a darabolt (nálam szinte darált) diót és a szintén apróra darabolt fehér csokoládét is, és készre gyúrtam a tésztát.
  • A tésztából jó féldiónyi golyókat gömbölyítettem, amiket sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, egymástól 2-3 centi távolságra, hogy legyen helyük a terjeszkedésre.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben 12-15 perc alatt készre sütöttem őket (nem hagytam nagyon megsülni, amikor kezdett barnulni a szélük, kivettem őket).

11 megjegyzés:

  1. Hankka ezt vittem is mert annyira tetszik!
    Akár étcsokival is elkészíthető! :)
    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Annyira megtetszett a középső fotó, hogy egy darabig mosolyogva néztem:-)
    A süti is nagyon tetszik, elraktározom a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Barbi, lehet, hogy legközelebb én is étcsokival fogom megsütni, akkor talán nem lesz olyan édes, de biztosan úgy is finom!

    Gerdi,örülök, hogy mosolyogtál, a sütit pedig próbáld ki, egyszerűen elkészíthető és tényleg nagyon fincsi! :)

    VálaszTörlés
  4. Látom, nálad is kezd a karácsony begyűrűzni a konyhába. Nagyon szép szabályos sütiket készítettél és finomak is lehetnek, a férjem kókuszpárti, lehet el is készítem a kedvéért. :)

    VálaszTörlés
  5. Csipet, ennek a sütinek nekem valamiért egyébként is karácsonyi hangulata van. Ha a férjed szereti a kókuszt, ezt a kekszet ki ne hagyd! :)

    VálaszTörlés
  6. Mindenkinél begyűrűzik lassan :) A vőm szereti a kókuszt és a fehér csokit, ez jó társítás számára!

    VálaszTörlés
  7. Vicuska, végül is holnap advent első vasárnapja, nem is csoda, hogy kezd karácsonyi hangulatunk lenni!

    VálaszTörlés
  8. Én is meglepődve szembesültem azzal a ténnyel, hogy MÁR itt van advent első vasárnapja és gyertyagyújtás :D

    VálaszTörlés
  9. Bizony, mindjárt itt a Karácsony! Ez a négy hét úgy eltelik, hogy észre sem vesszük! :)

    VálaszTörlés
  10. Hankka, annyira örülök, hogy ízlett :-) És igazán nagyon-nagyon szívesen, a legjobb kezekbe került a recept!

    VálaszTörlés
  11. Levendulalány, nagyon szépen köszönöm (a receptet és a dicséretet is)! :)

    VálaszTörlés