csütörtök, november 17, 2011

Keksztekercs-golyó

Már rég izgatta a fantáziámat a Csibénél látott "begolyózott kókusztekercs". Tulajdonképpen ugyanaz az íz, mint a keksztekercsnél, csak talán különlegesebb, másabb, rafináltabb a kivitelezés. Ezeket a kis golyóbisokat a kolléganőim megvendégelésére készítettem (illetve nagylányom segített, ő formázta és hempergette a kókuszreszelékbe). Nagyon ízlett a lányoknak is, és meglepő módon többen is marcipánt véltek felfedezni a golyókban, holott egy deka nincs benne. Nálam most teljes egészében Csibe leírása szerint készült, de szerintem a saját jól bevált keksztekercs receptünket is nyugodtan használhatjuk, bár a töltelék esetén mindenképpen maradnék ennél a receptnél. A kókuszos vajas krém ugyanis nagyon szépen összeállt, és nagyon könnyű volt belőle aranyos kis golyókat gömbölyíteni. Finom, mutatós sütike, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 25 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 2 evőkanál sárgabaracklekvár
  • 3 evőkanál rum
  • kb. 1,5 dl kávé
a töltelékhez:
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 20 dkg porcukor
  • 10 dkg Rama margarin
a hempergetéshez:
  • kókuszreszelék


  • A darált háztartási kekszet a többi hozzávalóval alaposan összedolgoztam.
  • A töltelék hozzávalóit kikevertem, majd kicsi golyókat formáztam belőlük, amiket beborítottam a kekszes masszával (ebből a mennyiségből nálam 48 db nagyobbacska golyó készült).
  • Végül a golyókat kókuszreszelékbe hempergettem.

6 megjegyzés:

  1. Értem már a nevét! Kókusztekercs massza és töltelék golyó formában. Hiába, este van, nehezen esett le:-) Nagyon ötletes , mutatós, és... kipróbálandó.
    Jó éjszakát:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós desszert! A keksztekercset szeretem, ki fogom próbálni így is. :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon tetszett mikor láttam és most már biztosan el is készítem! :) Guszta kis labdák lettek! :)

    VálaszTörlés
  4. De klassz ott belül. Viszem a recepted. :)

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem most járok először a blogodban, nagyon tetszik. Gyönyörűek a sütijeid. Mindent még nem néztem meg, de majd kirándulók még.:))
    Gyönyörűek a golyók!!:)) Mentenem kell!!!!:)))))Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Tücsi, szeretettel köszöntelek nálam! Örülök, ha tetszik a blog, nézelődj kedvedre, remélem, találsz még számodra érdekes, hasznos dolgokat! :)

    VálaszTörlés