csütörtök, november 03, 2011

Gyors almás rétes

A Jókai-bableves mellé készült ez a gyors almás rétes. Legutóbb szeptember végén készítettem/készítettünk almás rétest, amikor is vezetői tréningen vettünk részt. A tréning utolsó napján az volt a feladat, hogy a három csapatba beosztott kollégák egymásnak főzzenek-süssenek, közösen. A mi csapatunk a desszertet vállalta be, és almás rétest sütöttünk. Akkor, ott reszeltük az almát, jól kinyomkodtuk a levét, és így került a réteslapra, amit előzetesen zsemlemorzsával hintettünk meg. Az én mostani almás rétesemnél csak darabolni kell az almát, a zsemlemorzsát pedig meg kell pirítani, mandulával, porcukorral... mit ne mondjak, nagyon finom lett. Legközelebb - merthogy lesz legközelebb - talán annyit módosítok, hogy reszelni fogom az almát, szerintem még finomabb lesz, ha egy kicsit lédúsabb lesz a töltelék. Sok sikert hozzá! (A képen a háttérben látható dísztök-mécsestartó saját kezűleg készült, Levendulalány ötlete alapján, ezúton is köszönet érte! Nagyon egyszerű elkészíteni, mégis olyan kis szeretnivaló asztaldísz lett!)


Hozzávalók 2 rúdhoz:
  • 2 csomag, egyenként 150 g-os réteslap (8 lapos)
  • 140 g tejföl
  • 2 evőkanál étolaj
a töltelékhez:
  • 9 dkg zsemlemorzsa
  • 15 dkg reszelt mandula
  • 3 kávéskanál porcukor
  • 6 dkg Rama margarin
  • 1,5 kg savanykás alma
  • 6 dkg cukor
  • 1 csapott kávéskanál fahéj
  • 7,5 dkg mazsola
a tetejére:
  • porcukor


  • A zsemlemorzsát összekevertem a mandulával és a porcukorral, majd a margarint hozzáadva serpenyőben világosra pirítottam és félretettem.
  • Az almát meghámoztam, kis darabokra vágtam, hozzákevertem a cukrot, a fahéjat és a mazsolát.
  • A réteslapot kiterítettem nedves konyharuhára, és megkentem az olajjal elkevert tejföllel.
  • A következő réteslapot az elsőre terítettem, szintén megkentem.
  • Így jártam el mindaddig, amíg az összes lapot fel nem használtam.
  • Az utolsó lapot nem kentem meg, megszórtam a mandula, a porcukor és a zsemlemorzsa keverékének a felével.
  • Egyenletesen elosztottam rajta az almás keverék felét úgy, hogy a tészta széle szabadon maradjon.
  • A konyharuha segítségével a rétest nagyon óvatosan és szorosan feltekertem.
  • Ugyanígy jártam el a másik csomag réteslappal is.
  • Végül a két rudat megkentem a maradék olajos tejföllel, és 180 fokon kb. 45 percig sütöttem.
  • A sütőből kivéve azon forrón tiszta konyharuhával letakartam, aláigazítva a konyharuhát, hogy a saját gőzében a lapok kicsit visszapuhuljanak, ne legyen száraz.
  • Amikor kihűlt, porcukorral meghintettem, és vastagabb szeletekre vágva tálaltam.






5 megjegyzés:

  1. Finom, nagy adag töltelékkel, ez az igazi! Pompás az a tökmécsetartó, hangulatos!!!!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek lettek a mécsestartók! A rétes pedig nagyon finom lehet... nagyon megéheztem ettől a recepttől valami finomságra :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet azzal a sok töltelékkel! Almaszezonban kihagyhatatlan. A mécsestartó is szuper, meg a rétes is!

    VálaszTörlés
  4. Vicuska, valóban nagy adag a töltelék két rúdhoz, de így volt finom!

    Levendulalány, köszönöm még egyszer az ötletet, a süti pedig tényleg gyorsan elkészül! :)

    Gerdi, tényleg finom volt, és ősszel-télen szerintem is legalább egyszer kell almás rétest (is) sütni!

    VálaszTörlés