csütörtök, november 10, 2011

Bakonyi betyárleves

Könnyen elkészíthető, finom, tartalmas leves. Az elkészítési idő sem hosszú, hiszen mint tudjuk, a gomba hamar megpárolódik, ezután már csak a tésztának kell megfőnie a levesben, ami szintén nem hosszú idő. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 15 dkg kolozsvári szalonna
  • 10 dkg lángolt kolbász
  • 25 dkg erdei gomba
  • 5 dkg liszt
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 dl tejföl
  • 1 l csontleves
  • 1-2 babérlevél
  • őrölt bors, zsályalevél, kakukkfű, pirospaprika, só
  • 20 dkg kész húsos derelye


  • A szalonnát apró kockákra vágtam, és zsírjára sütöttem.
  • Szűrőkanállal kiszedtem a pirosra sült szalonnakockákat, a zsírjában meghervasztottam a megtisztított és finomra aprított hagymát. (Igen húsos szalonnát sikerült venni, így nem sok zsír sült ki, kevéske olajjal pótoltam.)
  • A megfonnyasztott hagymához adtam a gombát, fűszereztem sóval, borssal, zsályával és kakukkfűvel.
  • Néhány percnyi párolás után levettem a tűzről, meghintettem pirospaprikával, és felöntöttem a csontlevessel.
  • Visszatettem a tűzre, ízesítettem babérlevéllel.
  • A leveshez adtam az időközben felkarikázott kolbászt és a szalonnakockákat, majd felforraltam.
  • Ekkor került bele a húsos derelye (nálam most sonkás tortellini tricolor), amivel együtt kis lángon készre főztem (kb. 15 perc).
  • A tejfölt habverővel először magában, majd a liszttel kikevertem, néhány merőkanál forró levessel elkevertem, majd beleöntöttem a levesbe, behabartam vele a levest.
  • A habarással együtt még néhány percig csendesen főztem a levest, majd tálaltam.

9 megjegyzés:

  1. Hű de jókat főzöl te mostanság. Ha nem lőtyölné ki az a galamb útközben, én is kérnék egy adagot postával!)) Kár, hogy felénk nincs ilyen ari kis gombus...amúgy mentettem is

    VálaszTörlés
  2. Remek étel lehet, ebben a szürkeségben szívet-lelket, na és gyomrot melengető. :)

    VálaszTörlés
  3. Újabb finom leveske! Már hétvégére eldöntöttem, hogy húsgombócos csorbát főzök, de aztán betyárlevest. Majd csiperkével, mert erdő ugyan van bőven mifelénk, de gomba, az nincs benne.

    VálaszTörlés
  4. Húha, most éppen levesekre pályázom, ez is de jól néz ki! Viszem is, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű ez a leves, már ránézésre is, az íze pedig csodás lehet, teljesen el tudom képzelni...

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a fotón a levesed, nagyon finom lehetett!!!! Drága Hankka, volna kedved levenni ezt a szóellenőrzést? Szenvedek tőle :)

    VálaszTörlés