kedd, november 22, 2011

Aprópecsenye pikáns mártásban

Még vasárnap készült, ebéd gyanánt. Finom, szaftos husi, intenzíven érződik rajta a füstölt íz, meg persze a hagymák és legfőképp a vörösbor íze. Nagyon finom lett, még a kis kétévesem is jóízűen falatozta, pedig ő nem a jó étvágyáról híres. :) Ezt a pikáns mártásos pecsenyét tálalhatjuk pl. makarónival vagy galuskával, de jól illik hozzá a burgonyapüré (mint nálunk) vagy a párolt rizs is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kg sertéshús (lehet comb, lapocka, tarja)
  • 20 dkg füstölt szalonna
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 4 evőkanál paradicsompüré
  • 1/2 liter száraz vörösbor
  • 8 cikk fokhagyma
  • só, bors, majoránna


  • A szalonnát nagyobb falatokra vágtam, és kisütöttem. (Mivel most is sikerült jó húsos szalonnát kapni, ezért egy pici olajjal pótoltam a zsírját.)
  • Megtisztítottam a vörös- és fokhagymát, majd előbbit vékony szeletekre vágva a szalonnához adtam, és jól megpároltam.
  • Belekerült a fokhagyma, majoránna, só, bors, és átsütöttem benne a paradicsompürét is.
  • Ekkor került bele a kisujjnyi csíkokra vágott hús.
  • Jól összekevertem, kicsit pirítottam, majd felöntöttem a borral.
  • Fedő alatt, kis lángon puhára pároltam, és már tálaltam is.

5 megjegyzés:

  1. Fiacskám mellettem ülve buzgón olvassa a receptet, tetszik neki, s megjegyzi: milyen gusztán tálalod! Egyetértek vele:-)
    Én alkoholt soha nem használok főzéshez, pedig állítólag elillan az alkoholtartalom...

    VálaszTörlés
  2. Hát nagyon guszta, az biztos, a receptet olvasva éhes is lettem.. :))))

    VálaszTörlés
  3. Gerdi, köszönöm, Gergőnek is! És én is úgy tudom, hogy az alkoholtartalom elpárolog, csak a zamat marad meg. Ebben bízva remélem, nem az ebédtől aludt olyan jól a cseppem ebéd után! :)))

    Csipet, meghívnálak egy tányérra, de sajna már elfogyott, tényleg ízlett mindenkinek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta az étel és a tálalás is! Ez egy nagyon ízlett mindenkinek recept!!:))
    Tegnap készítettem köményes sertéspecsenyét, annak is keletje volt.

    VálaszTörlés
  5. Tücsi, én is szoktam köményesen is készíteni, el is hiszem, hogy nálatok is gyorsan fogyott! :)

    VálaszTörlés