péntek, november 25, 2011

Almás narancsos sajtkoktél

Hangzatos neve ellenére egyszerű almás-narancsos-sajtos saláta, bár egyszerűsége mellett nagyon finom is. A legnagyobb munkát a narancs megpucolása és filézése jelenti, egyébként pillanatok (na jó, percek) alatt elkészíthető. A két almából és két narancsból, plusz sajtból 4, a képeken látható pohár lett tele. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kis tubus majonéz (70 g)
  • 2 dl tejföl
  • só, cukor, citromlé
  • 2 alma
  • 2 narancs
  • 15 dkg sajt
  • a díszítéshez:
  • narancsgerezdek, salátalevél, reszelt sajt


  • A majonézt és a tejfölt összekevertem, ízesítettem pici sóval, cukorral és citromlével.
  • Az almákat meghámoztam, apró kockákra vágtam, és belekevertem az öntetbe.
  • A narancsokat megpucoltam, cikkekre szedtem, és a hártyákat eltávolítva, a narancshúst apróra vágva szintén az öntethez adtam.
  • Végül a sajtot is apró kockákra vágtam, és hozzáadtam a salátához.
  • Poharakba szedtem, díszítettem salátalevéllel és sajtból kiszúrt csillagokkal. (Díszíthetjük úgy is, hogy a poharat salátalevelekkel kibéleljük, ebbe szedjük a salátát, majd narancsgerezdekkel és reszelt sajttal díszítjük a tetejét.)

8 megjegyzés:

  1. Most fogok éhen halni, ez nagyon jól néz ki! :) Alma+tojás+sajt kombinációban ettem már hasonlót, a narancs viszont új, érdekes lehet. :)

    VálaszTörlés
  2. Csipet, köszönöm! Érdekes, és frissítő, gyümölcsös!

    VálaszTörlés
  3. Igen, varázslatos a külcsín és izgalmasan hangzik az összetevők alapján, én biztos ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  4. Na, ebbe a finomságba beleszerettem! Remek, és nem bonyolult. Viszem a receptedet.
    Gyönyörű lett a fotó! :)

    VálaszTörlés
  5. Hm...a narancs nekem is új salátában, de bele tudom képzelni. Be is tudnám lapátolni:-)
    Szépek a képek, mint mindig:-)

    VálaszTörlés
  6. Vicuska, Petra, Gerdi! Örülök, hogy tetszik a saláta és a képek is! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem a majonézes salátákat:) Ez is finom lehet, becsempészem a gyerekeknek is, szerintem tetszeni fog! Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Trinity, igazán nincs mit, nálunk most a gyerekek ették meg az egészet, annyira szeretik!

    VálaszTörlés