szombat, október 29, 2011

Pikáns céklasaláta

Pikáns, finom, nyers, és főleg egészséges. A céklát eddig mindig főzve fogyasztottuk, ebbe a salátába viszont nyersen kerül. Az eredeti recept szerint csak egy evőkanál méz kell hozzá, ezt az adagot egy kicsit megemeltem, mivel túl savanykás ízű volt. Kicsit több mézzel viszont nagyon finom, önálló fogásként is fogyaszthatjuk, de akár ízletes köret is lehet frissen elkészített sültek mellé. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 60 dkg cékla
  • 3-4 kisebb alma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 kanál citromlé
  • 3 evőkanálnyi méz
  • 2 evőkanálnyi olívaolaj


  • A céklát nagyon alaposan megmostam, meghámoztam, leöblítettem, végül vékonyra lereszeltem.
  • Az almákat is megmostam, meghámoztam, és hozzáreszeltem a céklához.
  • Tisztítás után ugyanígy tettem a vöröshagymával is.
  • Sóval, citromlével és mézzel ízesítettem a salátát, majd kevés olívaolajjal locsoltam meg.
  • Óvatosan és alaposan átforgattam az egészet, majd néhány órára hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek és le tudjon hűlni.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk csak egyféleképpen készült cékla: főzve, szeletelve, sok tormával, köménymagos-cukros-ecetes lébe áztatva. Ideje volna frissíteni kicsit!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek, írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés