csütörtök, október 27, 2011

Csokoládés túróbomba

Ez a sütés nélküli édesség nagy családi kedvenc. Még a hét végén készült, pillanatok alatt el is fogyott, sőt, az utolsó darabokat úgy kellett szétosztani, hogy mindenkinek jusson. Ugyanis mindenki ragaszkodott hozzá, hogy még ő is kér egy túróbombát. A receptet anyukámtól kaptam, ha jól tudom, a Nők Lapja Konyha valamelyik nyári számában jelent meg. Eredetileg nagyobb változatban készült, anyukám is Albert keksz alapra helyezte a nagyobb golyókat. Csinosabban és kiadósabban szerettem volna készíteni, így került nálunk kisebb omlós keksz (Tesco - van kakaós, és sima változata is) alapra. A túrótölteléket pedig nem golyóvá formáztam, hanem - mivel kétbalkezesként esélyem sincs, hogy egyforma golyókat gyártsak :( - egy nagyobbacska karalábévájó segítségével félgömböket formáztam a masszából. A vájót közben szorgalmasan vizeztem, vigyázva, hogy mindig rendesen lecsepegtessem róla a vizet, nehogy eláztassa a tölteléket. Végül csokimázzal vontam be, mégpedig úgy, hogy rácsra rakosgattam a bombákat, és kis merőkanállal leöntöttem őket csokimázzal, így a lefolyó mázat felfogva tovább tudtam használni. Nagyon finom, üdítő kis süti, csak arra vigyázzunk, hogy hűtőben tartsuk, hiszen a nyers túró könnyen romlik. Bár esélye sincs rá, hogy megromoljon, olyan hamar elfogy. :)) Sok sikert hozzá!

Ui.: Időközben újra elkészült, fotók itt! :)


Hozzávalók kb. 80 darabhoz:
  • 80 db kerek keksz
a töltelékhez:
  • 50 dkg tehéntúró
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 7 dkg porcukor
  • 5 dkg búzadara
a bevonáshoz:
  • 25-30 dkg ét tortabevonó
  • 2,5-3 evőkanál étolaj

  • A túrót szitán áttörtem, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam, és 2-3 órára hűtőbe tettem, hogy a dara megdagadjon.
  • Karalábévájó segítségével félgömböket formáztam belőle, és mindegyik kekszre ráraktam egyet, óvatosan kicsit rá is nyomtam, hogy stabilabban álljon rajta.
  • Hűtőbe tettem, amíg elkészítettem a bevonatot.
  • Ehhez gőzfürdő fölött megolvasztottam az ét tortabevonót úgy, hogy 10 dkg-onként 1 evőkanál olajat adtam hozzá.
  • A bombákat a hűtőből kivéve leöntöttem a csokimázzal, és hagytam lecsepegni. (Mivel hidegek a bombák, hamar megdermed rajtuk a máz, mehetnek is vissza a hűtőbe.)
  • Díszítés most nem került rá, de a tetejét tovább díszíthetjük fehér csokival, cukorgyönggyel vagy mandulaforgáccsal.


5 megjegyzés:

  1. De bekapnák párat,nagyon nagyon guszták!!

    VálaszTörlés
  2. Díszítés nélkül is remekül néz ki. A kezed alól kikerült finomságok láttán kétbalkezes sem lehetsz:-)

    VálaszTörlés
  3. Guszták és nagyon klassz recept! Vittem! :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt hétvégén kipróbálom, csodásan néznek ki!!

    VálaszTörlés
  5. Úgy emlékezem láttam én is ezt a receptet, nagyon klassz lett, nem csodálom, hogy hamar elfogyott:-))

    VálaszTörlés