szombat, szeptember 24, 2011

Színes tészta tejszínkrémsajttal

Egy újabb olyan étel a rizottó után, ami nagyon rövid idő alatt elkészíthető, és nagyon finom. Amíg a tészta főtt, előkészítettem a többi hozzávalót, a tésztát - leszűrése után - reszelt sajt kíséretében átmelegítettem egy kis vajon, megszórtam a sonkakockákkal, rá a tejszínkrémsajt, és már tálaltam is. Isteni az ízhatás, a parmezán, a sonka és a mascarpone íze együtt. Szívből ajánlom, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 30 dkg színes tészta
  • 3 csapott evőkanál só
  • 1 evőkanál olaj
  • 15-20 dkg főtt sonka (nálunk most jobb híján főtt-füstölt tarja)
  • 5 dkg parmezán sajt
  • 4 dkg vaj
  • 20 dkg mascarpone vagy tejszínkrémsajt

  • Egy nagy lábasban vizet forraltam, amikor felforrt, beletettem a sót és az olajat (azért csak forrás után, mert ha az elején tesszük bele a sót, nehezebben forr fel).
  • Beletettem a színes tésztát, amikor újra forrni kezdett, megkevertem, és mérsékelt hőfokon nem túl puhára főztem.
  • Amíg a tészta főtt, kis kockákra vágtam a tarját, finomra reszeltem a sajtot (a sajtot készen is lehet apróra reszelve kapni).
  • Amikor a tészta megfőtt, szűrőbe öntöttem, lecsepegtettem, közben néhányszor óvatosan átkevertem-megráztam, hogy ne ragadjon össze.
  • Egy edényben megolvasztottam a vajat, beletettem a tésztát és a sajtot, összekevertem és összemelegítettem.
  • A sajtos tésztát tányérokba szedtem, megszórtam a tarjakockákkal, mascarpone-rózsákat nyomtam rá (csillagcsöves habzsákból), és azonnal tálaltam.


1 megjegyzés:

  1. Ha egy roskadásig megrakott asztalon szerepelne ez a tál étel, biztosan nem hezitálnék és kiemelném a többi közül, hogy megkóstoljam :) Nagyon attraktívan tálaltad!

    VálaszTörlés