vasárnap, szeptember 18, 2011

Karfiolkrémleves sonkával

Csilla lányom segített kitalálni, hogy milyen levest főzzünk a hétvégén. A Kifőztük 2010. szeptemberi számában találta a receptet, Jade konyhájából származik. És milyen jó választás volt! Tartalmas, finom, a zöldségek íze mellett a sonka is érvényesül, a tejszíntől pedig kissé krémes lesz. Mivel a karfiol elég szép fej volt, az eredeti recepthez képest mindenből egy kicsit többet tettem a levesbe. Nálunk a sajt most kimaradt, de így is nagyon finom lett. Judith is szívből ajánlja kipróbálásra, csak egyet tudok érteni vele! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1 közepes fej karfiol
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • 1/3 dl olaj
  • 3 közepes burgonya
  • 4-5 angol zellerszár
  • 30 dkg sonka
  • 2 dl főzőtejszín
  • 2 evőkanál étkezési keményítő
  • só, bors, ételízesítő


  • A vöröshagymát megtisztítottam, apró kockákra vágtam.
  • A karfiolt szintén megtisztítottam, rózsáira szedtem, majd szintén felaprítottam.
  • A krumplikat megmostam, meghámoztam, kis kockákra daraboltam, váltott vízben többször átmostam.
  • A zellerszárakat vékonyra szeleteltem, a sonkát apró kockákra vágtam.
  • Az olajon egy nagy lábasban megpirítottam a hagymakockákat, hozzáadtam a karfiol- és burgonyadarabkákat, és kevergetve pár percig dinszteltem.
  • Felöntöttem annyi forró vízzel, amennyi jól ellepte a zöldségeket, hozzáadtam a zellerdarabkákat, ízesítettem ételízesítővel.
  • Lassú tűzön, lefedve főztem kb. negyedóráig, ekkor hozzáadtam a sonkakockákat, és addig főztem, amíg minden zöldségféle megpuhult.
  • Levettem a tűzről, néhány percig állni hagytam, majd botmixerrel pürésítettem úgy, hogy maradjanak a levesben egészben is zöldségdarabok.
  • Az étkezési keményítőt elkevertem kb. 4 evőkanál hideg vízzel, majd hozzákevertem a tejszínt is, végül besűrítettem vele a levest.
  • Ízesítettem sóval és őrölt borssal, lassan főztem még néhány percig, majd tálaltam.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Jól hangzik bele a sonka. Hmm...

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a karfiolt, bármilyen formában, úgy hiszem! Jól hangzik bele a sonka valóban :)

    VálaszTörlés
  3. Petra, Vicuska! Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni, tényleg nagyon finom. És nemcsak jól hangzik, hanem finom is benne a sonka! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon orulok, hogy izlett! Pusziltatom a lanykadat is!

    VálaszTörlés