kedd, szeptember 13, 2011

Felvidéki túrós pite

Már régóta szemeztem ezzel a recepttel, hétvégén végül meg is sütöttem. Fogalmam sincs, mitől felvidéki, és már a recept eredetére sem emlékszem. Mindenesetre nem bántam meg, hogy megsütöttem, egyrészt mert finom, másrészt mert hamar el lehet készíteni. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg zsír
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1 tojás
  • kevés tej
a töltelékhez:
  • 5 tojás
  • 10 dkg porcukor
  • 1/2 csomag vaníliás cukor
  • 50 dkg tehéntúró
  • 5 dkg mazsola
  • 2 evőkanál kekszmorzsa
a tetejére:
  • 1 tojás
  • porcukor

  • A lisztet elkevertem a sütőporral, majd a gyúródeszkára szitáltam.
  • Elmorzsoltam a zsírral, hozzáadtam a tojást, a kristálycukrot és annyi tejet, hogy könnyen összeállítható, gyúrható tészta legyen belőle.
  • Egy kb. 25 x 35 centis tepsit kibéleltem sütőpapírral, a sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • Az egyik tésztacipót tepsi méretűre nyújtottam, és beletettem a sütőpapírral kibélelt tepsibe.
  • A töltelékhez a tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját habosra kevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral.
  • Hozzáadtam az áttört túrót, a mazsolát, a kekszmorzsát, végül a tojások fehérjéből felvert kemény habot is.
  • A tölteléket a tepsibe helyezett tésztalapra öntöttem, majd kinyújtottam a másik tésztalapot is, és befedtem vele a tölteléket.
  • Megkentem enyhén felvert tojással, majd villával megszurkáltam.
  • Az előmelegített, 180 fokos sütőben kb. háromnegyed óráig sütöttem.
  • Amikor kihűlt, meghintettem a tetejét porcukorral, és kockákra szeletelve kínáltam.


5 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Ha túrós, akkor meg csak finom lehet:-) Anyukám gyakran sütött valami hasonlót, imádtuk!

    VálaszTörlés
  2. Látványosan finom! Jót tesz a túrótölteléknek a sok tojás (meg a mazsola). :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép , és már tudjuk hogy ez is Váncza-süti.
    Be is raktam a recept mellé .
    Köszönöm hogy megkerested!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs, hogy annak idején honnan volt meg a recept, de most már tudjuk, hogy Váncza-recept! :) Nagyon finom sütemény, és köszönöm, hogy beraktad a képet! :)

      Törlés