csütörtök, szeptember 22, 2011

Csirkemájrizottó

"A rizottó az olasz konyha különlegessége. Számtalan változatában az a közös, hogy a rizs mindig szaftos. Van, aki önmagában szereti, van, aki összekeveri különböző hozzávalókkal, s ez újabb és újabb egyedülálló variációkat eredményez." Eme rövid gasztronómiai meghatározás után, a képeket elnézve, igazából nem is rizottót készítettem, hanem csirkemájas-gombás-borsós rizset. Az igazi rizottó valóban szaftos, krémes. Ehhez képest az általam készített szárazabb, de az az igazság, hogy mi így szeretjük. Hiába is készíteném el olyan igazi "rizottósan", szaftosan, kicsit ragacsosan, a családnak nem ízlene. Így viszont nagyon szeretjük, gyors, egyszerű, kiadós, és ezerféleképpen variálható. Nálunk most így készült, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • olaj
  • 30-40 dkg csirkemáj
  • só, bors, petrezselyemzöld, majoránna
  • 1 doboz Opál rizs (2 x 125 g)
  • 30 dkg gomba
  • 1 doboz konzerv zöldborsó
  • trappista sajt

  • Az előgőzölt rizst a dobozon található utasítás szerint megfőztem. (Hideg, sóval ízesített vízben feltettem főni, forrástól számítva 22-25 percig főztem, leszűrtem, majd kiöntöttem a zacskóból.)
  • Amíg a rizs főtt, megtisztítottam és apró kockákra vágtam a hagymát, és megtisztítottam, kb. 1,5 centis "kockákra" vágtam a májat.
  • Az olajon megfuttattam a hagymát, hozzáadtam a feldarabolt májat.
  • Kevergetve 5-10 percig pirítottam, majd hozzáadtam a leszűrt konzerv gombát (nálunk most laskagomba, kínai ízletes tőkegomba, csíkos bocskorosgomba és csiperkegomba vegyesen).
  • Ízesítettem sóval, borssal, apróra vágott petrezselyemzölddel és majoránnával, és néhány percig még együtt pároltam.
  • Leszűrtem a konzerv borsót.
  • Végül összekevertem egy nagy tálban a főtt rizst, a borsót és a gombás májat.
  • Tálalásnál reszelt trappista sajttal hintettem meg a tetejét.



1 megjegyzés:

  1. De szépen tálaltad! Igazán étvágygerjesztő, főleg, hogy csirkemáj is van benne. Imádom. A rizset meg mi sem szeretjük ragacsosan, inkább pergősen, szárazabban.

    VálaszTörlés