szombat, augusztus 27, 2011

Vöröslencse-krémleves

Ezen a héten szinte ez az első étel, amit főztem, pedig már szombat van. Nagyon sűrű volt a hét. Szerdáig a munkahelyen voltam reggeltől estig egy határidős feladat miatt, este, mire hazaestem, fürdetés, etetés, utána a lakás rendbe szedése, vasalás, arról már nem is beszélve, hogy a nagyok és a párom is igényelte, hogy beszélgessünk, együtt legyünk. Csütörtökön ugyan szabadságon voltam, de ezen a napon vettük meg és hoztuk haza a gyerekek tankönyveit, plusz bevásárlás - írószer és ruházat. És egy kicsit kényeztetve magunkat éttermi ebéd a bevásárlókörút közben. Este apa cuccainak pakolása, ugyanis pénteken munka után háromnapos sportrendezvényre indult Gödöllőre. Pénteken újra munka, és délután végre itthon. Mivel a nagyfiam sincs itthon ezen a hétvégén, nálunk most lánybuli van, Csillával és Csengével hármasban. Már hiányzott a főzés, de csak valamilyen egyszerű, gyors levest szerettem volna készíteni, mivel mosunk és takarítunk is, már amennyire Csengétől tudunk. A szekrényben lapult egy csomag vöröslencse, ebből készült nálunk most a leves. Nem kell előző éjszaka beáztatni, könnyebben megfő, mint hagyományos rokona: mire a krumpli megfőtt, addigra a lencse is. Csilla megdicsérte, ízlett neki és nekem is, és Csenge is eszegette, bár ebben a hőségben nincs igazán jó étvágya. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 5-6 közepes nagyságú burgonya
  • 25 dkg vöröslencse
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 leveskocka
  • só, bors, római kömény, kurkuma
  • 2 dl tejszín


  • A burgonyát meghámoztam, megmostam, majd közepes kockákra vágtam. Váltott vízben többször átmostam.
  • A fokhagymagerezdeket megtisztítottam.
  • A lencsét átválogattam, kiszedtem belőle a rossz szemeket, majd váltott vízben többször átmostam, addig, míg szinte teljesen tiszta nem lett rajta a víz. Ekkor szűrőbe tettem, még a szűrőben, folyó víz alatt is megmostam, majd hagytam lecsepegni.
  • Egy nagy lábasba 2,5 l vizet öntöttem, felforraltam.
  • Amikor felforrt, feloldottam benne a leveskockákat, majd beletettem a burgonyát, a leszűrt lencsét és a zúzott fokhagymagerezdeket is.
  • Ízesítettem sóval (óvatosan, mivel a leveskocka is fűszeres), őrölt borssal, római köménnyel és kurkumával.
  • Amikor újra felforrt, lefedtem, és kis lángon puhára főztem a krumplit és a lencsét.
  • Miután elkészült, levettem a tűzről, néhány percig pihenni hagytam, majd botmixerrel pépesítettem.
  • Egy kis tálkába öntöttem a tejszínt, az időközben újra tűzre tett levesből hozzámertem 3-4 merőkanálnyit, és merőkanalanként elkevertem a tejszínnel, végül az egészet a leveshez öntöttem.
  • Megvártam, míg újra felforrt, majd elzártam, ezzel készen is volt.
  • A tányérokba merve tejszínnel locsoltam meg és levesgyönggyel tálaltam.

1 megjegyzés:

  1. Készítettem már vörös lencse levest, de kicsit más ízesítéssel. Tetszik ez a változat is, és nagyon guszta a tálalás. :)))

    VálaszTörlés