vasárnap, augusztus 07, 2011

Túrós zserbó

Szülinapi sütemény, Citromhabtól. Ezúton is köszönet a receptért, nagyon finom süteményt sikerült összehoznom. A díszítés persze korántsem olyan szép, mint Citromhabnál, de ez az első ilyen jellegű díszítésem, remélem, a gyakorlás során egyre jobban sikerül majd. Ráadásul nem elég, hogy először díszítettem így, a fehércsoki sem akart rendesen felolvadni a vízgőz fölött, nem volt elég folyós, nehezen tudtam csíkokat húzni a sötét mázra. Pontosabban nem lettek a csíkok egyforma vékonyak, de majd legközelebb... Ettől függetlenül tényleg nagyon finom lett a süti, sikert arattam vele a család körében. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:
a kakaós lapokhoz:

  • 30 dkg liszt
  • 16 dkg cukor
  • 8 dkg Rama margarin
  • 1,5 dkg kakaópor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 2-3 evőkanál tejföl

a sárga laphoz:

  • 15 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 4 dkg Rama margarin
  • 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1-2 evőkanál tejföl

a töltelékhez:

  • 75 dkg túró
  • 10 dkg Rama margarin
  • 3 evőkanál kristálycukor
  • 2 tojás
  • reszelt citromhéj
  • sárgabaracklekvár

a tetejére:

  • 20 dkg tortabevonó
  • 2 evőkanál olaj


  • A töltelékhez kikevertem a margarint a cukorral, hozzáadtam a tojásokat, a citromhéjat és az áttört túrót.
  • Egy 24 x 35 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem.
  • Összeállítottam a sárga lap hozzávalóiból a tésztát, összegyúrtam, kinyújtottam a tepsi nagyságára, és a tepsibe tettem.
  • Megkentem a baracklekvárral.
  • A kakaós lap hozzávalóit szintén összegyúrtam, kettévettem, mindkét tésztacipóból lapot nyújtottam, az egyiket rátettem a lekváros lapra.
  • Erre a barna tésztára jött a töltelék, amit a másik kinyújtott barna lappal fedtem be.
  • Előmelegített, 200 fokos sütőben kb. 45-50 perc alatt megsütöttem.
  • Amikor kihűlt, vízgőz fölött az olajjal megolvasztottam a tortabevonót, és rákentem a sütemény tetejére.
  • Ellenkező színű csokival díszíthetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése