kedd, augusztus 02, 2011

Milánói rakott galuska

Töredelmesen be kell vallanom, hogy időnként - amikor végképp nincs időm, energiám, ötletem - én bizony szoktam különböző levesporokat, étel-alapokat használni. Ráadásul anyukámnak nagyon megtetszett - talán tavaly - a Knorr nyereményjátéka, ahol - ha jól tudom, meghatározott darabszámú beküldött vonalkódért - tányérokat küldtek. Az én anyukám szépen összegyűjtött 8-10 db lapos- és mélytányért. El lehet képzelni, mennyi terméket vásárolt meg ehhez! De neki mindenképpen ez a design kellett, ragaszkodott hozzá, le sem lehetett róla beszélni. Az így megvásárolt kis csomagokból aztán mi is kaptunk szép számmal, és ahogy szétnéztem a konyhában, rájöttem, hogy néhánynak a szavatossága hamarosan lejár. Így aztán most került felhasználásra egy Milánói makaróni alap. A receptben pedig semmi ördöngösség nincs, egyszerűen megfordítjuk a zacsit, és a hátoldalán már látjuk is a Milánói rakott galuska receptjét. Nem ragaszkodtam teljes egészében az eredeti leíráshoz, én egy kicsit több gombát és csirkemellet használtam, és a galuskát is a saját, jól bevált receptem alapján készítettem. Egyébként szerintem nagyon finom lett, és úgy látom, ezzel az egész család egyetért. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1/2 kg liszt
  • 2 tojás
  • olaj, vaj
  • 20-25 dkg gomba
  • 35-40 dkg darált csirkemellfilé
  • 2-3 dl tejföl
  • 20 dkg reszelt trappista sajt
  • 1 tasak Knorr Milánói makaróni alap


  • A lisztet egy mély tálba szitáltam, megsóztam, beleütöttem a tojásokat, és 4,5 dl vizet lassan adagolva elkészítettem a galuskatésztát. Nem biztos, hogy az összes víz szükséges, ez a liszt minőségétől és a tojások nagyságától is függ. A tésztát nem kell teljesen kidolgozni, elég, ha már szépen összeáll.
  • Egy nagy lábasban vizet forraltam, amikor felforrt, enyhén ízesítettem sóval, majd galuskaszaggató segítségével beleszaggattam a tésztát.
  • Amikor a galuskák feljöttek a víz tetejére, pár percig még főztem őket, majd leszűrtem, és hideg vízzel leöblítettem.
  • Kevés olajon megpároltam a gombát és a darált csirkemellet.
  • Beleöntöttem a 3 dl vízzel elkevert Knorr Milánói makaróni alapot, és pár percig főztem. Ízesítettem kevéske sóval.
  • Egy jénait kivajaztam, beletettem a galuska kb. harmadát, rá a milánói szósz felét, majd meglocsoltam a tejföl felével.
  • Újra galuska, szósz és tejföl következett, majd a tetejére galuskát tettem, amit megszórtam a reszelt sajttal.
  • Forró sütőben addig sütöttem, amíg a sajt szépen ráolvadt a tetejére.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése