kedd, augusztus 02, 2011

Korhelyleves májrizzsel

A hétvégén készült nálunk ez a leves. Igazából nem tudom, hogy maga a leves mitől korhely (a családban évek óta ilyen néven fut, az eredetét nem is tudom), hiszen csak egy sima marhahúslevesről van szó, lehetne akár marhahúsleves is májrizzsel. Kis szépséghibája volt a levesemnek, hogy idő és marhahús híján leveskockából öt perc alatt elkészített "marhahúslevesbe" főztem bele a májgaluskához hasonló májrizset, de azért így is nagyon finom lett, és jólesett a családnak a hűvösre sikeredett időben. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 3-3,5 l kész marhahúsleves
  • 60 dkg sertésmáj
  • 3 evőkanál vaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 6 db szikkadt zsemle + tej az áztatásához
  • 3 tojás
  • 6 evőkanál liszt
  • 6 marhahús-leveskocka
  • petrezselyemzöld, snidling, majoránna, őrölt bors, só


  • A sertésmájat megmostam, leszárítottam, szeletekre vágtam, és húsdarálón ledaráltam.
  • A vörös- és fokhagymát megtisztítottam, és apróra vágtam.
  • A zsemléket tejbe áztattam, majd jól kinyomkodtam.
  • A petrezselymet és a snidlinget megmostam, és apróra vágtam.
  • A vajon megfonnyasztottam az apróra vágott vöröshagymát, hozzáadtam az apróra vágott petrezselyemzöldet, majd ízesítettem sóval, őrölt borssal, majoránnával és az apróra vágott fokhagymával.
  • Levettem a tűzről, és megvártam, amíg kihűl.
  • Végül a ledarált májhoz hozzáadtam a kinyomkodott zsemlét, a kihűlt hagymát, a tojásokat és a lisztet, majd az egészet alaposan összekevertem, egyneműsítettem.
  • Sűrű masszát kaptam, amit egy órán keresztül a hűtőszekrényben pihentettem.
  • A pihenési idő végefelé elkészítettem a "marhahúslevest": 3,5 l vizet felforraltam, és feloldottam benne a leveskockákat. (Természetesen ha van "igazi" marhahúslevesünk, akkor azt használjuk, ebben az esetben a levest fel kell forralni.)
  • Ha elég sűrű a masszánk, akkor a nagylyukú reszelőn keresztül a forró levesbe eresztjük, ha ehhez nem elég sűrű, akkor nyugodtan használjunk galuskaszaggatót, és azon keresztül főzzük bele a levesbe.
  • Az apróra vágott snidlinggel megszórva, forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése