vasárnap, augusztus 14, 2011

Citromos-tárkonyos csirkeleves

A mai ebédünk citromos-tárkonyos csirkeleves volt, utána pedig nudli (pirított zsemlemorzsában megforgatva, porcukorral meghintve, tejföl kíséretében). A desszert pedig kekszes szelet. Nem mondhatom, hogy nem laktunk jól, még jó, hogy a süti nagyon könnyű, habos, és jólesően savanykás, narancsos ízű. De térjünk csak vissza a levesre: nagyon finom, laktató előétel, a férjem friss kenyérrel, mi pedig Csengével csak úgy magában kanalaztuk. Aki szereti a csirkehúst, csirkecombot, a zöldségféléket-gombát, és a savanykás-tejszínes levet tárkonnyal bolondítva, az nem fog csalódni! Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1 kg csirke felsőcomb
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 evőkanál olaj
  • 1-2 babérlevél
  • só, őrölt fekete bors, friss vagy szárított tárkonylevél
  • 4-5 sárgarépa
  • 30 dkg csiperkegomba
  • 30 dkg fagyasztott zöldborsó (lehet konzerv is)
  • 3 dl főzőtejszín
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • fél citrom leve
  • 1 evőkanál mustár


  • A vöröshagymát megtisztítottam, apró kockákra vágtam.
  • A combokat lebőröztem, kicsontoztam. Ezt a műveletet megspórolhatjuk, ha eleve combfilét vásárolunk. A húst végül 1-1,5 centis kockákra vágtam.
  • Egy nagy lábasban, az olajon, közepes lángon kevergetve megfonnyasztottam a felaprított hagymát.
  • Hozzáadtam a húst, és gyakran megkeverve, nehogy leégjen, 4-5 perc alatt minden oldalát fehérre pirítottam-sütöttem.
  • Beletettem a babérleveleket, megsóztam, borsoztam, és kevés vizet aláöntve, lefedve kb. háromnegyed óráig pároltam.
  • Ez alatt megtisztítottam a répát és a gombát, a répát 2-3 mm-es karikákra, a gombát hasonló vastagságú szeletekre vágtam.
  • Mindkettőt a csirkéhez adtam, 5-6 percig együtt pároltam, majd az egészet felöntöttem 2 liter vízzel.
  • Nagy lángon felforraltam, majd kis lángon, lassú forralással főzni kezdtem.
  • A főzési idő vége felé hozzáadtam a zöldborsót is, ami nálam most konzerv volt. Ha fagyasztottat vagy frisset használunk, azt a répával és a gombával együtt tegyük a levesbe.
  • Amíg megfőtt a leves, elkészítettem a habarást: a lisztet csomómentesre kevertem a tejszínnel, ízesítettem a mustárral és a citromlével.
  • Amikor a levesben minden puhára főtt, merőkanalanként 2-3 merőkanálnyi levest elkevertem a habarással, végül a habarást a levesbe öntöttem, és lassú forralással még 3-4 percig főztem a levest.
  • Közben megkóstoltam, szükség szerint utánaízesítettem sóval és borssal.
  • Végül finomra vágott tárkonylevéllel fűszereztem, és már tálaltam is.


3 megjegyzés:

  1. Kedves Hankka! Köszönöm, hogy lehetővé tetted a követést! Szívesen teszem, tetszenek a receptjeid, s biztos vagyok benne, nem leszek egyedül:-) Üdv. Meli

    VálaszTörlés
  2. Meli! Köszönöm a biztató szavakat. Én is várom újabb receptjeidet, tetszenek a házias jellegű, gusztusos süteményeid. Üdv.: Hankka

    VálaszTörlés
  3. A raguleves nekem is nagy kedvencem. Guszta a tálalás is. :)))

    VálaszTörlés