péntek, július 29, 2011

Őszibarackos tejfölös sütemény

A szüleim és a férjem szülei tavasztól kezdve, amikor beindul a gyümölcsszezon, olyan sok gyümölccsel látnak el minket (hál' Istennek), hogy nem győzzük enni. Most őszibarack dömping van, így aztán kitaláltam, hogy sütök valamilyen barackos finomságot. A választásom erre az őszibarackos tejfölös süteményre esett (Rama receptnaptár, 2010), bár első olvasatra gyanakodtam a töltelék állagát illetően. De aztán eszembe jutott, hogy manapság egyre több olyan receptet látni, ahol a kész puding kerül a sütibe, és együtt sülnek tovább. És végül is nem bántam meg a választást, szerencsére jó állaga lett a tölteléknek is és az egész sütinek is, úgy, ahogy van. Finom, könnyű, habos, barackos, tejfölös, nyam-nyam... És már most tudom, hogy ki fogom próbálni málnával is, szerintem azzal is nagyon finom lehet. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 40 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg porcukor
  • 25 dkg Rama margarin
  • 1 citrom
  • 4 tojássárgája

a töltelékhez:

  • 2 csomag főzni való, vaníliaízű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 6 csapott evőkanál kristálycukor
  • 1 nagy doboz (400 g) tejföl
  • 50-60 dkg kemény húsú őszibarack (idényen kívül kb. 40 dkg konzervbarack)
  • 4 tojásfehérje

a lekenéshez:

  • 1 tojás

a tetejére:

  • vaníliás porcukor


  • Először a tésztát készítettem el. Ehhez átszitáltam a lisztet, a porcukrot és a sütőport is, majd az egészet elkevertem.
  • Hozzádaraboltam a margarint, és összemorzsoltam a cukros liszttel.
  • Ízesítettem a citrom reszelt héjával és 1-2 kiskanál citromlével.
  • Végül az egészhez hozzágyúrtam a tojássárgákat, egynemű tésztává állítottam össze.
  • A tésztát megfeleztem, külön-külön cipóvá formáltam, és folpackba becsomagolva a hűtőszekrénybe tettem (legalább fél óráig hűlnie kell).
  • Közben elkészítettem a tölteléket. A pudingport elkevertem a cukorral és kevés tejjel, majd a többi tejjel felengedtem, és a szokásos módon sűrű pudingot főztem belőle. Hagytam teljesen kihűlni.
  • Amíg a puding hűlt, megmostam, meghámoztam, és kb. 1 x 1 cm-es kockákra feldaraboltam az őszibarackokat.
  • A tojásfehérjéből kemény habot vertem.
  • Amikor kihűlt a puding, hozzákevertem a tejfölt, a barackdarabokat és a fehérjehabot.
  • Sütőpapírral kibéleltem egy kb. 24 x 35 cm-es tepsit, és előmelegítettem a sütőt 180 fokra.
  • Jól megliszteztem a gyúródeszkát, majd az egyik tésztacipót (folyamatosan lisztezve, de nagyon kevés lisztet használva) a tepsi méretére nyújtottam, és a nyújtófára tekerve átemeltem a tepsibe. Kézzel szépen beleegyengettem-igazítottam. (A tésztával nem könnyű dolgozni, mivel könnyen törik. Ha több lisztet adunk hozzá, akkor ugyan nem törik, viszont sülés után száraz lesz a tésztánk. A második lap nekem is tört, újra kellett gyúrnom és nyújtanom. Ezért megoldás lehet, hogy két sütőpapír lap között nyújtjuk ki, és a sütőpapírról emeljük át a tepsibe.)
  • A tésztára öntöttem a tölteléket.
  • A másik tésztacipót hasonló módszerrel kinyújtottam, és befedtem vele a tölteléket.
  • A tésztát megkentem enyhén felvert tojással, majd villával megszurkáltam.
  • 180 fokon kb. 45 perc alatt megsütöttem. A sütési idő vége előtt kb. 15 perccel - mivel a teteje nagyon pirult - alufóliával lefedtem, és így sütöttem készre.
  • A tepsiben hagytam kihűlni, majd éjszakára hűtőszekrénybe tettem, és csak másnap szeleteltem, amikor már jól lehűlt.
  • Tálaláshoz a süteményt kockákra vágtam, tetejüket megszórtam vaníliás porcukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése